استاندار هرمزگان با اشاره به طرح جمع آوري فاضلاب و تحويل آن به صنايع گفت : اين طرح تبديل تهديد موجود به فرصت است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در حاشیه مراسم مبادله قرارداد فروش آب حاصل از بازیافت فاضلاب شهر بندرعباس در صنایع مولد، تصریح کرد : امروز این قرارداد فی مابین شرکت تامین و توسعه زیرساخت‌ خلیج‌فارس با شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، صبافولاد خلیج‌فارس و فولاد مادکوش منعقد شد و  یکی از چالش‌های شهر بندرعباس، مسئله فاضلاب بود که حتی به بخش پیشران اقتصادی استان یعنی گردشگری آسیب می‌زد.

وی افزود : این طرح جمع آوری فاضلاب و تحویل آن به صنایع هم کمک می‌کند تهدید موجود به فرصت تبدیل شود و علاوه بر جلوگیری از ورود پساب به فاضلاب، مانع از تولید پساب آب شیرین کن‌های جدید می‌شویم و به صنعت نیز کمک می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت : در سفری که رئیس سازمان محیط زیست به استان داشتند بخشی از قراردادها امضا شد و امروز هم سه قرارداد جدید منعقد شد.

دوستی خاطرنشان کرد : یک قرارداد در قالب مشارکت مدنی با بانک ملی امضا شده که از ۸۵ هزار مترمکعب پساب روزانه شهر بندرعباس، تاکنون قرارداد خرید ۷۰ هزار مترمکعب امضا شده و منابع قرارداد صرف ساخت می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم روش‌های جدید تامین مالی تصریح کرد: این پروژه تاکنون از صفر درصد به ۳۰ درصد پیشرفت رسیده و ۲۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده که پیمانکار فعال دارد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به قرارداد بانک ملی گفت : تعهد بانک ملی در مجموع ۱۶۰۰ میلیارد تومان است که فاز اول از ۴۷۰ میلیارد تومان،  ۱۲۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و ۱۱۰۰ میلیارد هم در گام بعدی امضا خواهد شد.

دوستی با تاکید بر اینکه قراردادهای امروز مربوط به پالایشگاه نفت بندرعباس، صبا فولاد و فولاد مادکوش بود ادامه داد : ۱۴۷۰۰ مترمکعب از پساب بندرعباس باقی مانده که این میزان هم با یک صنعت استان قرارداد منعقد خواهد شد تا به طور کامل پرونده مالی این پروژه بسته شود.

وی با تاکید بر اینکه برای تسریع در روند ساخت از ظرفیت بانک توسعه اسلامی استفاده میشود گفت : زمان این پروژه ۳ ساله شامل ۷ فاز است که یکسال از اجرای آن گذشته و انتظار می‌رود در ۲ سال آینده این طرح به بهره برداری برسد.

استاندار هرمزگان افزود : تلاش می شود الحاقات و ساخت و سازهای جدید و بافت فرسوده نیز  در این طرح جامع فاضلاب گنجانده شود.

پایان خبر /