مدیرکل شیلات هرمزگان از برگزاری جلسه ای با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان ، نماینده اداره بنادر و دریانوردی استان ، مدیر عامل اتحادیه تعاونی های صیادی هرمزگان ، مدیران تعاونی های صیادی و نمایندگان جامعه صیادی استان در خصوص هماهنگی ، تسریع و رفع مسائل و مشکلات صدور مجوز های صیدو صیادی در طرح ساماندهی شناورهای صیادی استان خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، مسعود بارانی ساماندهی شناورهای صیادی قایق فاقد مجوز را برای کنترل بهتر صید و صیادی و نظارت دقیق و موثر تر بر آنان را یک ضرورت خواند و گفت : خوشبختانه با درایت ویژه دولت مردمی در این مهم تا کنون حدود هفت هزار مجوز ،از درگاه ملی صدور مجوز ها صادر وبرای بخش اعظمی از این شناورها گواهی ثبت توسط اداره بنادر ودریانوردی صادر شده است.

بارانی با تاکید بر اهمیت و نقش تعاونی های صیادی در تسریع صدور مجوزهای صید تصریح کرد : تعاونی های صیادی و ادارت ‌شیلات شهرستان ها موظف شدند در اسرع وقت و با اهتمام ویژه تمامی پروانه های ثبت صادر شده از سوی بنادر ودریانوردی را ساماندهی و صدرو مجوز صید را انجام دهند.

وی یکی از مزایای خوب این طرح را کنترل ، نظارت و پایش بهتر فعالیت های صیدو صیادی خواند.

مدیر کل شیلات هرمزگان وجود بالغ بر ۳۵ هزار نفر صیاد وبیش ۳۲۰ هزار تن صید ، ۲۲ موج شکن مردمی ، ۱۹ بندر صیادی ، ۷۰ تعاونی صیادی ، دسترسی به ذخایر آب های دور و ساحلی و آب های بین المللی را از ظرفیت های مهم صیدو صیادی استان خواند و گفت : بی تردید طرح ساماندهی شناورهای صیادی فاقد مجوز می تواند نقش بسیار مهمی در پایداری اشتغال صیادی ، ساماندهی صیدو صیادی ،بهره برداری پایدار ، نظارت بهتر و …. داشته باشد.

گفتنی است ، در این مراسم همچنین تعاونی های صیادی و حاضرین به بیان نظرات ، پیشنهادات و ارائه راهکار برای چالش ها و مسائل و مشکلات پیش روی این طرح پرداختند.

پایان خبر /