همایش فرماندهی و مدیریت بحران ویژه مدیران به منظور ایجاد آمادگی مدیران در شرایط اضطراری در سالن فردوسی شهرداری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، همایش فرماندهی و مدیریت بحران با حضور مهدی نوبانی شهردار بندرعباس ، محمد رضا رضایی معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ، ناصر الدین مهدی زاده مدیر آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان وحضور جمعی از مدیران و کارشناسان به منظور ارتقاء سطح آگاهی مدیران شهرداری با هدف آمادگی مدیریت علمی و اصولی شرایط اضطرار در سالن فردوسی شهرداری بندرعباس برگزار شد.

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این همایش بیان کرد : مدیران بایستی آینده نگری و آینده نگاری قبل از وقوع بحران را داشته باشند و با شناخت بحران ، کسب تجربیات، پیش بینی آینده ، برنامه‌ریزی و هماهنگی صحیح بتوانند بحران را مدیریت کنند که دچار آسیب و خسارات نشویم.
شهردار بندرعباس تصریح کرد: فرماندهی بحران یعنی رهبری کردن بحران و مدیران با ایجاد آرامش، پیگیری، تصمیم گیری صحیح و سریع و ایجاد راهکار به رفع مشکلات و بحران ها بپردازند.

نوبانی در رابطه با اهمیت و جایگاه فرماندهی و مدیریت بحران عنوان کرد : با ایجاد آمادگی ، هماهنگی و آموزش مدیران و‌ مسئولان دستگاه ها و ارگان ها می توانیم در شرایط اضطرار و بحرانی به بهترین شکل ممکن و ایجاد راهکار مناسب وارد عمل شد و از هر گونه خسارات جانی و مالی پیشگیری نمود و یا اثرات بلایا را به حداقل رساند.

احمد ملائی نسب مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس در این همایش ، ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور مدیران بیان کرد : با توجه به وضعیت زلزله خیزی کشور طبق آمار اعلامی موسسه ژئوفیزیک در سال ۱۴۰۱‌ شاهد ۷هزار زلزله در کشور بوده ایم، استان هرمزگان با ۵۷۶‌ زلزله چهارمین استان از نظر تعداد وقوع زلزله بوده ،۱۸۵ زلزله بالای ۴ ریشتر رخ داده است که ۷۳ مورد آن در هرمزگان بوده و از این نظر هرمزگان بیشترین زلزله بالای چهار ریشتر را در سال گذشته تجربه کرده است ، این آمارها نشان می دهد که ما باید بر مبنای یک برنامه علمی و اصولی آمادگی لازم را ایجاد نماییم.

ملائی نسب به تشریح گزیده عملکرد شهرداری بندرعباس در حوزه مدیریت بحران پرداخت و عنوان کرد : برگزاری مانور CBRNE ( مقابله با مواد شیمیایی ) ، اجرای ۵ مانور زلزله و ایمنی در حوزه های داخلی شهرداری ، تشکیل و آموزش تیم های مدیریت بحران ، انجام طرحهای مطالعاتی ، آموزش شهروندان و برنامه اجرای طرح مدرسه آماده ،شهروند آماده و هر پایگاه بسیج یک پایگاه مدیریت بحران، تدوین شرح وظایف حوزه های مختلف شهرداری در موضوع مدیریت بحران و…را در راستای اجرای اهداف شهر تاب آور در دستور کار خود دارد و در حال انجام است.

در ادامه محمد رضا رضایی معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ضمن اشاره به تاریخچه بحران گفت : آشنایی با مدیریت بحران یکی از مولفه های ضروری و مهم است که در زمان بحران و شرایط اضطراری بتوانیم با هماهنگی دستگاه ها و مسولان‌ بحران وظایف مربوطه خود را اعمال کنیم.

رضایی نسبت به موضوع آمادگی قبل از بحران ، حین و بعد از بحران پرداخت و مطرح کرد : دو موضوع که در ایجاد آمادگی قبل از بحران بسیار موثر است آموزش و برگزاری مانورها می باشد. که با اجرای مانورها می توان شناسایی نقاط قوت و ضعف، توانمند سازی مدیران، پاسخگویی در شرایط اضطراری و برنامه ریزی صحیح در زمان بحران پرداخت.

وی از همکاری و حضور شهرداری بندرعباس ( مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شهرداری بندرعباس ، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ) و عملکرد مثبت در نمایشگاه اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی در تهران و کسب رتبه اول استان هرمزگان در کشور تشکر و قدردانی نمودند.

در پایان همایش برگزاری دوره آموزشی در حوزه مدیریت و فرماندهی بحران توسط ناصر الدین مهدی زاده رییس اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان هرمزگان صورت گرفت ؛ و در زمینه فرماندهی و مدیریت بحران به گفتگو ، بیان نظرات و دیدگا‌ه ها پرداخته شد.

پایان خبر /