مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت : با جذب سرمایه گذاران حوزه پتروشیمی ، صنایع فولادی و رونق بندر منطقه ویژه نقش انکار ناپذیری در اقتصاد و توسعه تجاری کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، على اصغر علامه بیان داشت : این جلسه براى تشکر از همه بانوان و مجموعه همکاران منطقه ویژه اقتصادى پارسیان تشکیل شد.

علامه با بیان اینکه شرایط این منطقه در دو سال اخیر تغییر اساسى داشته است عنوان کرد: هم اکنون اگر در ماه چهار جلسه در سازمان ایمیدرو باشد سه جلسه آن قطعا براى پارسیان است، این بدان معنا است که توجه سازمان به پارسیان بیشتر از سنوات گذشته است.

وی بیان داشت: قبل از حضور در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، برایم سخت بود که چرا منطقه ویژه اى با این پتانسیل در غربت باشد. اما هم اکنون با کمک خداوند و شما همکاران، امروز منطقه ویژه پارسیان قابل مقایسه با سایر مناطق ویژه نیست و حرفای بسیار جدی در حوزه اقتصاد برای گفتن دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان افزود : ۲۰ روز گذشته با همکاری روابط عمومی منطقه ویژه خبرنگاران ۳۳ خبرگزاری کشوری وارد منطقه شدند که بازخورد بسیار خوبی داشت و همچنان هم ادامه دارد.

علامه در بخش دیگر سخنان خود در جلسه با مجموعه همکاران منطقه ویژه، ضمن اشاره به سفر سال ۱۳۹۹ آقای خرمی شاد مدیرعامل سازمان ایمیدرو به منطقه ویژه پارسیان بیان داشت: من چند روز گذشته که خدمت اقای خرمی شاد بودم گزارش سایت همراه با مستندات و تصاویر مشاهده کردند برایشان جذاب بود که طی مدت این دوسال تفاوت بسیار زیادی با ۱۳ سال گذشته داشته است.

وی با بیان اینکه در این دو سال حدود ۵٠٠ نفر نیروى بومى در این منطقه شاغل شدند عنوان کرد: ادعا داریم که تقریبا دو برابر ده سال گذشته در حوزه های گمرک، بندر، پروژه های سرمایه گذاری و حتی جذب نیروی بومی در منطقه ویژه کار کرده ایم.

علی اصغر علامه با بیان اینکه من در زمانی که در سازمان ایمیدرو حضور داشتم همیشه خواهش داشتم از مدیران مناطق که بودجه ها را جذب کنید اظهار داشت: منطقه ویژه پارسیان هیچوقت به ٢٠ درصد بودجه تخصیصى نمی رسید ولی در سالهای ١۴٠٠ و ١۴٠١ تا دی ماه بودجه ها به اتمام رساندیم و مجددا درخواست تخصیص بودجه زدیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان افزود : در حوزه بندر در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود هزار پانصد میلیارد تومان پول تزریق شد.

علامه با بیان اینکه قریب به دو برابر بودجه عمرانى کل استان هرمزگان در منطقه ویژه پارسیان در حال اجراست گفت: از شما مجموعه همکاران منطقه ویژه میخواهم از پروژه های منطقه بازدید داشته و در این شرایط سخت که در کشور اخبار منفى در آن زیاد است پیشرفت ها را به مردم نشان دهید.

وی با بیان اینکه در حوزه مسئولیت هاى اجتماعى پروژه کنترل سیلاب بردول را آغاز کرده ایم اظهار داشت: با دفاع ها و پیگیری هایی که از سازمان انجام داده ایم پروژه کنترل سیلاب از ١٢ کیلومتر به ۶٠ کیلومتر رسیده است.

علامه بیان داشت: هیچکس دلش براى ما نسوخته است قبول دارم نقد و بعضى مشکلات هست ولی خارجی نمیتوانند این مشکلات را برای ما حل کنند، اینکه گاهى ایران را با کشوری مانند امارت که اندازه یک استان ما هم نیست مقایسه میکنند اصلا عادلانه نیست.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بیان اینکه دوتا کشور ژاپن و آلمان را باید الگوی خودمان قرار دهیم اظهار داشت: این دو کشور با بمب هسته ای نابود و با خاک یکسانشان کردند هم اکنون بزرگترین کشورهاى صنعتى هستند.

وی افزود: اگر توقع داریم که دیگران کار درست انجام دهند با خودمان روزانه فکر کنیم که برای پیشرفت کشور و منطقه ویژه اقتصادی پارسیان چه کار درستی انجام داده ایم.

علامه اظهار داشت : ما ایرانى هیچوقت نمیتوانیم مثل اروپایى ها زندگى کنیم چون آنان تلاش میکنند که در یک مسیر مشخص حرکت کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بیان اینکه توسعه یک کشور توسط منابع شکل نمیگیرید بلکه توسط نیرو انسانى موفق شکل خواهد گرفت اظهار داشت: ما برنامه های خوبی در حوزه آموزش خواهیم داشت زیرا نیرو انسانى ماهر هست که توسعه یک شکل میدهد.

دکتر علامه در پایان گفت: در دو سال گذشته بالای بیست مناقصه برگزار کردیم که همه آنها منجر به نتیجه شد.

پایان خبر /