به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، علیرضا احمدی منش با اشاره به اینکه بندرعباس به عنوان قطب تجارت کشور اهمیتش دوچندان است و وظیفه دستگاه قضایی را بسیار زیاد می کند ، افزود : دستگاه قضایی استان به ویژه رئیس کل دادگستری استان و دادستانی مرکز استان همواره حامی تولید، صادرات ، واردات […]

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، علیرضا احمدی منش با اشاره به اینکه بندرعباس به عنوان قطب تجارت کشور اهمیتش دوچندان است و وظیفه دستگاه قضایی را بسیار زیاد می کند ، افزود : دستگاه قضایی استان به ویژه رئیس کل دادگستری استان و دادستانی مرکز استان همواره حامی تولید، صادرات ، واردات ،تجارت و بازرگانی بوده و برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی تلاش می کنیم .

احمدی منش ، با بیان اینکه بخشی از مشکلات فعالان اقتصادی بدلیل روندهای موجود و تفاسیر مختلف از قانون است که دستگاه قضایی بصورت حاکمیتی ورود کرده و بسیاری از مشکلات را حل کرده است ،  عنوان کرد: بسیاری از نیازهای تجار و بازرگانان را در دستگاه قضایی آنالیز، بررسی و در حال پیگیری هستیم تا انجام شود که کمتر جزئیاتش را اعلام کرده ایم، همچنین در حوزه های مختلف ازجمله کالاهای اساسی و ثبت انبارها، بازشماری کانتینرهای موجود در بنادر استان اقدام کرده ایم.

دادستان بندرعباس ، مطرح کرد : در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی، آن مواردی که قابلیت اجرا دارد را مصوب و پیگیری می کنیم و مقرر شد کمیته های تخصصی تشکیل شود و مشکلات را در جلسات هفتگی مورد بررسی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه افتخار می کنم که در جمع فعالان اقتصادی استان هستم و دغدغه رئیس کل دادگستری هم رفع مشکلات فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان وتجار است،  بیان داشت: در دادستانی مرکز استان سرباز نظام و مردم هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه تفسیر از قانون بایستی به نفع مردم باشد و به تسهیل در فرآیندها نیاز داریم و نقش عامل انسانی در بخش های مختلف کاهش یابد تا فساد به حداقل برسد، یادآور شد : تا حد امکان اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی را نمی دهیم و اگر مدیری تخلف کرد، نباید واحد تولیدی تعطیل شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان ، با بیان اینکه  در خصوص تخصیص ارز در قالب جلسه اقتصاد مقاومتی تصمیماتی اتخاذ و این مشکل به دادستانی کل کشور نیز منعکس شده است، اذعان داشت : جلسات تخصصی فعالان اقتصادی با مدیران دستگاه های اجرایی برگزار می شود.

احمدی منش از پیگیری جهت نصب دستگاه های ایکس ری در خروجی های استان بخصوص ایست و بازرسی شهیدمیرزایی با همکاری استانداری و دستگاه های امنیتی و… خبرداد.

وی قاچاق سوخت را معضلی دانست که سود بالایش باعث شده است دانش آموزان  تحصیل را رهاکرده و به سمت قاچاق سوخت بروند که در آینده برای اداره استان ، تدریس و… با مشکل مواجه می شویم و از طرفی دیگر با تداوم روند فعلی، از صادرکننده به واردکننده سوخت تبدیل می شویم.

احمدی منش از بررسی موضوع قیمت گذاری بلیط شناورها خبرداد و اضافه کرد : موضوع آلایندگی آب در مزارع پرورش میگو و… را باجدیت پیگیری می کنیم .

وی خاطرنشان کرد : با استفاده مردم از کارت سوخت شخصی در استان، روزانه یک میلیون و ۳۰۰هزار لیتر مصرف بنزین در استان کاهش یافت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان از راه اندازی دادگاه ویژه تجاری در استان خبر داد و گفت: در دادسرا نیز شعب ویژه راه اندازی شده و با اتاق داوری اتاق بازرگانی استان نیز همکاری ها افزایش می یابد.

احمدی منش در مورد مشکلات حوزه گمرک و استاندارد و بنادر، مالیات، مناطق آزاد، ناوگان پخش موادغذایی نیز وعده نمود در جلسه های تخصصی و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه، این موضوعات بررسی می شود.

وی با بیان اینکه  با راه اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در استان موافق هستم ، اضافه کرد : در خصوص افزایش ساعات تردد و خدمات‌دهی به مسافران با شناورها نیز موافقم که این موضوع را از طریق اداره بندر پیگیری می کنم.

احمدی منش  از ارسال نمونه های کالاهای وارداتی به آزمایشگاه های سایر مناطق کشور اظهار نارضایتی کرد و گفت: پیگیر راه اندازی آزمایشگاه های مرجع و آزمایشگاه های موردنیاز جهت صدورتاییدیه های استاندارد در استان هستیم.

دادستان بندرعباس بر رعایت حریم ۶۰متری دریا تاکید کرد وگفت : بیشتر سواحل بندرعباس در اختیار صنایع، بخش های دولتی و خصوصی و… است و نیاز به رونق ورزش های آبی جهت افزایش نشاط اجتماعی داریم و از شهرداری و ورزش و جوانان خواستیم طرحی برای رونق ورزش های آبی در استان ارائه دهند و از طرفی دیگر نباید دسترسی مردم به ساحل قطع شود.

دادستان بندرعباس افزود: در خصوص نهال های آفت زا که از سایر مناطق به استان وارد می شود، جهادکشاورزی این موضوع را بصورت رسمی اعلام کند تا اقدام لازم صورت پذیرد.

وی تاکید کرد : دستور داده ایم کارت های بازرگانی در استان صادر شده و حساب های بانکی فعالان و بنگاه های اقتصادی در استان فعال و پرونده های مالیاتی شان هم در استان رسیدگی شود و سهم مالیات استان در پرونده مالیاتی بنگاه های اقتصادی مشترک در چند استان پرداخت شود.

گفتنی است ، دادستان بندرعباس  با قدردانی از ابتکار رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در برگزاری اینگونه جلسات بیان داشت : اولین جلسه با حضور معاون دادستان کل کشور برگزار شد و وعده کردیم که مرتب در جمع فعالان اقتصادی حضور داشته باشیم و مشکلات شان را بشنویم و آنچه را که دستگاه قضایی می تواند اقدام کند، انجام دهدکه امروز نیز جلسه دوم را برگزار کردیم.

همچنین در این جلسه فعالان اقتصادی هرمزگان به بیان مسائل و چالش های خود با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان پرداختند .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /