جوان 14 ساله ای که بر اثر تصادف در شهرستان میناب دچار آسیب مغزی شده بود تحت عمل جراحی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به عمل جراحی جمجمه جوانی که بر اثر تصادف با موتور سیکلت دچار آسیب مغزی شده بود گفت : بیمار ۱۴ ساله در تاریخ ۹ خردادماه سال جاری، ساعت۱۹:۳۰ با سطح هوشیاری ۴ توسط فوریت های پزشکی ۱۱۵ شهرستان میناب به این بیمارستان منتقل شده بود که سریعا اینتوبه و به اتاق عمل فرستاده شد.

حسن زارعی افزود : به علت آسیب وارد شده به جمجمه این جوان در زمان تصادف مغز وی متورم شده بود که مورد عمل جراحی کرانیوتومی( باز کردن جمجمه برای کاهش فشار داخل مغز و از بین رفتن تورم ) قرار گرفت.

زارعی تصریح کرد : پس از انجام این عمل، بیمار برای مراقبت های ویژه به مدت یک ماه در آی سی یو بستری شد  و در این مدت بیمار سطح هوشیاری پایینی داشته و ارتباط برقرار نمی کرد، فقط ارتباط چشمی داشته است و قادر به حرکت هم نبوده است.

وی افزود : این جوان ۱۴ ساله در تاریخ ۲۷ تیرماه با علائم حیاتی گفته شده و با داشتن زندگی نباتی  از بیمارستان مرخص شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه خاطرنشان کرد : بیمار از زمان ترخیص تا به امروز چندین بار مراجعه و ویزیت شده که دیروز مجددا بستری و عمل جراحی کرانیوپلاستی  انجام شد که در حال حاضر بیمار در بخش جراحی تحت مراقبت قرار دارد و حال عمومی وی خوب است.

زارعی با بیان اینکه تاکنون ۴ عمل جراحی بر روی بیمار انجام شده اطهار داشت: در عمل جراحی دیروز، جاگذاری مش در جمجمه بیمار صورت گرفت و این بیمار هم اکنون علائم حیاتی نرمال دارد و از بخش مراقبت های ویژه ترخیص و هم اکنون در بخش جراحی بیمارستان بستری است.

وی تاکید کرد: تیم پزشکی بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب تا زمان بهبودی کامل بیمار در کنار وی و خانواده این جوان عزیز خواهد بود و تمامی تلاش خود را برای بهبودی کامل بیمار انجام خواهد داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره سوالات و ابهامات مطرح شده در خصوص جمجمه و روند درمان بیمار ، گفت : در تمام دنیا مرحله برداشت بخشی از جمجه مرسوم و بخشی از روند درمان است و مردم به مجموعه درمانی اعتماد کامل داشته باشند.

زارعی همچنین بیان داشت : در مورد مسائل مطرح شده موضوع در حال بررسی کارشناسی بوده و در صورتی که همکاران بیمارستان اقدامی خارج از اصول علمی و موارد قانونی انجام داده باشند اقدامات لازم انجام خواهد شد و با افراد خاطی برابر مقررات برخورد می‌شود.

پایان خبر /