مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان گفت : شفافیت به خودی خود عدالت می آورد و زمانی که شفافیت باشدفساد،تبعیض و رانت خواری نیز وجود نخواهد داشت و هرچه عملکرداعضای محترم مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و روستا شفاف تر باشد راحت‌تر می‌توانند پاسخگوی شبهات باشند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، پرویز سالاری افزود: شفافیت در عملکرد  یکی از مهمترین شعارهای کاندیداهای این دوره از شورای شهربندرعباس بود و از طرفی نیزاکثر اعضای راه یافته به شورای شهر بندرعباس در پی فراخوانی که توسط نهاد دیده بان شفافیت و عدالت استان داده شد،میثاق نامه شفافیت را امضا نمودند که با انتشار اسامی این داوطلبان در رسانه ها به عنوان حامیان شفافیت و عدالتخواهی ازاین امر به عنوان امتیازی برای راه یابی به صحن شورا استفاده نمودند .

سالاری افزود :با توجه به مفاد میثاق نامه و تعهداتی که در این رابطه داوطلبین محترم داده اند لازم است با اهتمام بیشتری به محورهای شفافیت در تمامی حوزه ها عمل نمایندو به تعهدات داده شده بر اساس میثاق نامه پایبند باشند.

وی در پی عملکرد مثبت و پسندیده تعدادی از اعضای شورای شهر در جهت بازگردادندن هدایا و شفاف سازی عملکرد خود بیانیه ای صادر کرد .

در متن این بیانیه آمده است:

با توجه به امضای میثاق نامه دیده بان شفافیت و عدالت استان توسط تعدادی از داوطلبان شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص شفاف سازی عملکرد خود در دوران مسئولیت ،بدین وسیله مراتب تقدیر و تشکر این نهاد نظارتی را از چهار عضو شورای شهربندرعباس ، خانم فریده عامری و آقایان یعقوب دبیری نژاد،حجت الاسلام عبدالرضا حیدری و عیسی عباسی که نسبت به رد هدایای ارسالی به آن شورا اقدام نموده و بر ممنوعیت پذیرش هرگونه هدیه ای نیز تاکید دارند اعلام می داریم. از سایر اعضای محترم شورای شهر بویژه کسانی که میثاق نامه را امضا نموده اند نیز انتظار است به تعهدات داده شده در راستای شفاف سازی و عدالتخواهی عمل نموده و به صورت شفاف عملکرد خود را بویژه در ارتباط با دریافت هدایا به مردم اعلام نمایند.

بدیهی است در صورت عدم شفاف سازی مناسب میثاق نامه امضا شده جهت تنویر افکار عمومی در رسانه ها منتشر خواهد شد.

امیدواریم سایر مسئولین نیز در خصوص عملکرد خود شفاف سازی نموده تا جامعه ای عاری از هرگونه شبهه و بی عدالتی داشته باشیم.

انتهای پیام