مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه همزمان با عرضه حضوری کتاب در نمایشگاه عرضه و فروش کتاب برخط نیز انجام می شود ، عنوان کرد: افراد می توانند از طریق سایت KETAB.IR   کتاب های مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنند و با هزینه دولت این کتاب ها با یارانه ارشادی به آدرس های هرمزگانی ارسال می شود .

به گزارش صبح دریانیوز، اسمعیل جهانگیری در نشست خبری به مناسبت هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان، در جمع خبرنگاران افزود: این نمایشگاه پس از ۴ سال از ۲۱ تا ۲۷ بهمن ماه امسال در محل نمایشگاه های دائمی بندرعباس برگزار می شود .

جهانگیری ، با بیان اینکه نمایشگاه کتاب امسال با سه رویداد فرهنگی هنری دیگر در مرکز استان و سایر شهرهای هرمزگان برگزار می شود، یارانه این نمایشگاه را ۱۰ میلیارد ریال در قالب تخفیف ۳۰ درصدی برای خریداران کتاب اعلام کرد .

وی، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۵۰ ناشر برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و حدود ۲۵ هزار عنوان کتاب، در چهار بخش عمومی ، کودک و نوجوان، دانشگاهی و کمک آموزشی عرضه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، از بخش های جنبی این نماشگاه به ارائه خدمات مشاوره‌ای خرید کتاب، برگزاری شب‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها، حضور باشگاه‌های کتابخوانی، برنامه‌های ویژه کودک و نوجوانان، رونمایی از کتاب‌های مولفان استان، نشست‌های نقد و بررسی کتاب مولفان هرمزگان، نشست‌های تخصصی فرهنگی، شب‌های شعر، تجلیل از پیشکسوتان، فعالان ، طرفداران و همچنین غرفه مطبوعات را از بخش‌های جنبی نمایشگاه کتاب امسال اشاره کرد.

این مسئول فرهنگی، یادآور شد: نمایشگاه در ۲ نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و در نوبت بعد از ظهر از ۱۶ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان است.

جهانگیری، از دیگر برنامه های بهمن ماه از برگزاری جشنواره موسیقی فجر به میزبانی بندرلنگه، برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی و اکران ۱۶ فیلم جشنواره فجر در بندرعباس نام برد .

گفتنی است ، در پایان این نشست از پوستر هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان رونمایی شد.

پایان خبر/

جمیله دبیری نیا