همزمان با هفته دفاع مقدس مسیر دسترسی و محوطه گلزار شهدای گمنام کوه امام خامنه‌ای «مدظله العالی» با حضور مدیرعامل ایزوایکو و فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، به دنبال رزمایش طریق‌القدس سپاه پاسداران در اریبهشت سال ۱۳۷۶ در منطقه عمومی گچین ، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از بالای کوهی در این روستا از منطقه رزمایش دیده‌بانی انجام داده اند و ساکنین اهل سنت این منطقه به یمن ورود رهبر فرزانه انقلاب بر بلندای مشرف برمنطقه گچین، این ارتفاع را به نام امام خامنه ای نامگذاری کردند.

اسفندماه سال ۱۳۹۵ با ورود پیکر ۲۵ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس به استان هرمزگان بنا به درخواست اهالی روستای گچین پیکر مطهر سه تن از شهیدان گمنام بر بلندای کوه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) آرام گرفت.

با تدفین شهدای گمنام بر بلندای کوه امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، سپاه پاسداران با همراهی برخی از خیرین منطقه شروع به ساخت و تکمیل زیرساخت‌های گلزار شهدای این کوه کرد که در این میان مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) همواره نقشی مؤثر و حضوری پررنگ داشته است.

در راه تکمیل زیرساخت‌های گلزار شهدای کوه امام خامنه‌ای «مدظله العالی» یکی از مهمترین موارد راه دسترسی به گلزار شهدا بود که همزمان با هفته دفاع مقدس و با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران آسفالت و افتتاح شد.

سردار سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان ، سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو ، سرهنگ ماندگاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران بندرعباس ، سرهنگ باوقار مسئول سازمان بسیج سازندگی استان و حجت الاسلام والمسلمین خالصی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بندرعباس از جمله حاضرین در آیین افتتاح مسیر دسترسی و محوطه گلزار شهدای گمنام کوه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بودند.

بدون تردید ، مهم‌ترین هدف شهدا ، احیای دین، ابقای سنت و رفتن به مسیر امامت و ولایت امامان معصوم (ع) بود، مقام معظم رهبری «مدظله العالی») می‌‌فرمایند «زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست». مجتمع ایزوایکو از ابتدای تدفین پیکر مطهر شهیدان گمنام بر بلندای کوه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) گچین تا به امروز همواره از حامیان اصلی ساخت و توسعه زیرساختی این گلزار شهدا بوده است. و این همراهی را نه یک وظیفه بلکه یک سعادت میداند.

پایان خبر /