سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان از برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی تولید و نگهداری ماهیان دریایی توسط برگزار کنندگان این دوره سازمان شیلات ایران با همکاری اداره کل شیلات استان هرمزگان و به میزبانی شرکت طرح و‌ توسعه نیکسا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مسعود بارانی با اشاره به اهمیت ترویج و آموزش در تحقق اهداف شیلات و تسهیل در فعالیت های بهره برداران گفت : برگزاری دوره های ترویجی و آموزشی و ارتقای سطح علمی بهره برداران و کارشناسان شیلاتی همواره یکی از اولویت های پیشرو شیلات هرمزگان قرار گرفته است.

بارانی افزود : کارگاه آموزشی ترویجی تولید و نگهداری ماهیان دریایی در قفس که با حضور مدرسان متخصص داخلی برگزار گردید، ۴۹ شرکت کننده مشارکت داشتند .

وی افزود : پرورش ماهی در قفس بعنوان یک روش کسب و کار در کشور و بویژه در استانهای ساحلی مورد توجه قرار گرفته است که علاوه بر تولید آبزیان حلال با هدف بازارهای داخلی و خارجی می تواند نقش مهمی در اشتغال و رفاه مردم ایفا نماید و در این بین آموزش نقش مهم و اساسی را ایفا می کند.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان هدف از برگزاری این دوره آشنا نمودن بهره برداران با ساز و کار و نحوه اجرای این طرح و همچنین افزایش دانش بهره برداران و کارشناسان خواند.

بارانی آشنایی با گونه های مناسب، امکانات و تاسیسات، سازه قفس، تور ، سیستم مهارکننده، اجزای پایدارکننده، ناوگان پشتیبان، سیستم غذادهی، سیستم های تمیز کاری تور،سیستم های پایش و مانیتورینگ و سیستم برداشت ماهی در قفس را مهمترین عناوین آموزشی در این دوره خواند.

گفتنی است ، کارگاه آموزشی، ترویجی سه روزه پرورش ماهی در قفس در مزرعه شرکت طرح و توسعه نیکسا در روستای گرزه نزدیک بندر آفتاب استان هرمزگان و با حضور ۴۹ تن و با همکاری موسسه برگزار کننده از تاریخ ۱۳ الی ۱۵ اسفندماه برگزار گردید.

انتهای خبر /