مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از افزایش ۶۹۴ هزار تنی عملکرد تخلیه و بارگیری در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، کامران داستانی با بیان این‌ که هم‌اکنون ۱۹ شرکت با بیش از ۴.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این منطقه عظیم اقتصادی در حال فعالیت هستند ، گفت : این شرکت‌ها با ایجاد ارزش‌افزوده‌ی بیشتر نقش بسزایی را در جلوگیری از خام فروشی، تأمین بازار داخلی و ایجاد رونق در صادرات بر عهده دارند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی بارگیری مواد معدنی به‌وسیله‌ی کشتی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته، بیان داشت : بارگیری بیش از دو میلیون تن انواع مواد معدنی نشان از حجم گسترده‌ی فعالیت همکاران ما در این بخش دارد و امیدواریم با هم‌افزایی شاهد ارتقا این عملکرد در سال پیش رو نیز باشیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ مجموع عملکرد تخلیه و بارگیری ما بیش از ۱۲ میلیون و ۹۲۲ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۹۴ هزار تنی و ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: در بخش تخلیه‌ی واگنی نیز با افزایش هشت درصدی، عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشتیم و اعتقاد داریم که با این عملکرد اعتماد سرمایه‌گذاران برای حضور پرقدرت‌تر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بیشتر خواهد شد.

داستانی در پایان توسعه‌ی زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران به‌ویژه در سایت توسعه‌ی این منطقه عظیم صنعتی را یکی از برنامه‌های اساسی در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و اظهار داشت: منطقه ویژه خلیج فارس با پشتیبانی حداکثری از صنایع مستقر و احداث و تقویت زیرساخت‌ها به دنبال افزایش شتاب تولید، جذب سرمایه‌گذار و ایفای نقشی پررنگ‌تر در توسعه اقتصادی ایران اسلامی است.

انتهای خبر /