پروژه طراحی ، تولید و جایگزینی هادی خط دو مداره ۲۳۰ کیلوولت گذر از دریای قشم به بندرعباس با تکیه بر توان و دانش فنی داخلی به بهره برداری رسید.

به گزارش صبح دریانیوز، پروژه طراحی ، تولید و جایگزینی هادی موجود خط دو مداره ۲۳۰ کیلوولت گذر از دریای قشم به بندرعباس با هادی پرظرفیت HTACSR/AW با استفاده از حداکثر توان داخلی در تامین تجهیزات خاص و با وجود تمامی محدودیت های موجود ، با نظارت شرکت برق منطقه ای هرمزگان افتتاح شد.

امروز پنج شنبه ۷ تیرماه آئین افتتاح پروژه های وزارت نیرو بصورت ویدئو کنفرانسی و با حضور دکتر مخبر سرپرست ‌ریاست جمهوری ، وزیر نیرو ، استاندار هرمزگان ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هرمزگان ، مسئولان استانی و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای هرمزگان‌ برگزار شد.

نکته اساسی این پروژه را عدم تحویل هادی پرظرفیت HTACSR/AW مورد نیاز به ایران توسط چند کشور دارای تکنولوژی ساخت این هادی خاص به مدت بیش از ۶ سال گذشته به بهانه تحریم بیان نمود که این مهم با اعتماد به توان نیروهای داخلی نهایتا با اجرای این پروژه مرتفع شد.

سیم کشی در یکی از خطوط long span دنیا با بیشترین فاصله یک اسپ به میزان ۱۵۸۵ متر، لزوم بهره گیری از دانش، تجربه و خلاقیت در استفاده بهینه و مبتکرانه از تجهیزات موجود در کشور با توجه به محدودیت های تأمین تجهیزات جدید از خارج کشور، بررسی وضعیت فونداسیون و سازه فلزی دکل ها خصوصا دکل غوطه ور در آب با توجه به شرایط خوردگی منطقه با هدف کاهش ریسک اجرا با بهره گیری از توان مهندسی دانشگاه های کشور قبل از شروع عملیات اجرایی از جمله ویژگی های خاص عملیات اجرایی این پروژه می توان عنوان کرد.

اجرای این پروژه با وجود بلندترین دکل های انتقال داخل کشور با ارتفاع ۱۴۰ متری از سطح آب دریا که کار در این ارتفاع ، مهارت ، تخصص و دقت بالایی می طلبید.

از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در این اجرای این پروژه ، می توان به خنثی کردن اثر تحریم کشورهای خارجی بوسیله توان یک شرکت دانش بنیان داخلی، بومی سازی دانش فنی ساخت هادی مناسب جهت خطوط long span، استفاده از ماکزیمم توان شرکت های تولید کننده داخلی، استفاده از توان مهندسی موجود در دانشگاه های داخلی، امکان هرگونه تغییر و جایگزینی در صورت بروز هر گونه حادثه احتمالی در دوران بهره برداری به دلیل امکان تامین داخل در راستای استفاده بهینه از پدافند غیر عامل اشاره کرد.

در ادامه وزیر نیرو ضمن بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم ، استاندار هرمزگان گزارش مبسوطی از پروژه های در حال افتتاح را ارائه کردند در خاتمه سخنان سرپرست ریاست جمهوری زینت بخش آئین افتتاح شد.

پایان خبر/