استاندار هرمزگان گفت: جزیره هرمز به برکت نام بلند شهدای این جزیره، در کشور از اعتبار بسیاری برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهدی دوستی در سخنانی در دیدار با مردم هرمز پس از برگزاری نماز جمعه این جزیره، ضمن عرض سلام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و مردم شهید پرور جزیره هرمز، عنوان کرد: جزیره هرمز به برکت نام بلند شهدای این جزیره، در کشور از اعتبار بسیاری برخوردار است و در برنامه‌های پیشرفت این جزیره، مردم باید نقش محوری را داشته باشند.

دوستی با اشاره به بررسی و پیگیری رفع مشکلات جزیره هرمز در زمینه‌های مختلف، ادامه داد: کارگروه ویژه‌ای برای رفع مشکلات اسناد مالکیت زمین های مسکونی و کشاورزی در استان هرمزگان تشکیل شده و در حال پیگیری رفع این مشکل هستیم که به آن سرعت خواهیم داد.

وی افزود: حتما پیگیری لازم جهت بهبود زیرساخت‌های شهری و به ویژه تامین ماشین آلات نظافت شهری در جزیره هرمز را انجام می‌دهیم.

دوستی با بیان اینکه تجارت از راه دریا و صیادی، کسب و کار سنتی مردم این جزیره بوده است، تصریح کرد: افتتاح بازارچه ملوانی جزیره هرمز، آغاز کار است و باید دید بلندی در تجارت داشته باشیم که علاوه بر واردات، از جزیره هرمز صادرات هم داشته باشیم و پشتیبانی و کمک خواهیم کرد، کل فرآیند تجارت هم در زمینه صادرات و هم واردات در جزیره هرمز صورت گیرد.

وی با اشاره به برنامه ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش‌های فرهنگی در جزیره هرمز، گفت: همچنین برنامه ویژه‌ای برای بهبود وضعیت محلات حاشیه‌ای در سطح استان از جمله در جزیره هرمز داریم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: ارتقای زیرساخت گردشگری در راستای رونق کسب و کار مردم جزیره هرمز در برنامه است و در طول ساحل این جزیره باید امکانات مناسب برای گردشگری ایجاد شود.

انتهای پیام