استاندار هرمزگان در جریان بازدید از مجموعه های بندری شهیدان رجایی و باهنر در بندرعباس تاکید کرد : حجم کالاهای رسوبی در گمرکات کمتر از ۱۰ هزار کانتینر است که با تاکید معاون اول رییس جمهور و اعطای اختیارات ویژه در صف ساماندهی و ترخیص قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی ضمن بررسی محل های انباشت کالاهای سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان ، انبارهای گمرک شهید رجایی و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان را نیز مورد بازدید قرار داد و در زمینه تسهیل در فرآیندهای این دستگاه ها، دستوراتی صادر کرد.

دوستی با بیان اینکه دولت تمرکز ویژه‌ای بر توسعه بنادر و افزایش سرعت ترخیص کالا در گمرکات دارد ، بیان کرد : به منظور افزایش کنترل و نظارت‌ها نیز یک دستگاه ایکس‌ری در مجموعه بندری شهید رجایی بندرعباس نصب شده و ۲ دستگاه دیگر نیز در ۶ ماه آینده در این بندر فعال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند استعلام های مرتبط با ترخیص کالاها را طی یک هفته پاسخ دهند ، عنوان‌ کرد : در راستای افزایش سرعت کار در بنادر و گمرکات ۲ دستگاه یدکش، ۱۰ ترانس تی‌نر، ۷۰ کشنده و پنج دستگاه یدک‌کش پشتیبان درنظر گرفته شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی را نیز یکی از ضرورت‌های استان دانست و گفت : در بندر شهید رجایی بیش از ۲۰ هزار مترمربع محوطه انباری در اختیار اموال تملیکی قرار گرفته و یک ساختمان واحد نیز برای تصمیمات متمرکز اختصاص یافته است.

در این بازدید حسین عباس‌نژاد رییس سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان ، حسین سعیدی ناظر گمرکات استان و مهدی فتحی مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان ، استاندار را همراهی می کردند.

دوستی همچنین دستوراتی برای تسریع در انجام مصوبات سفر معاون اول رییس جمهور به استان که طی آن اختیارات ویژه‌ای به استاندار اعطا شده بود ، صادر کرد.

طبق اعلام استاندار هرمزگان ، بعد از سفر رییس جمهور به هرمزگان سه هزار و ۴۶۵ اظهارنامه ، ۱۰ هزار و ۳۰۰ کانتینر بلاتکلیف و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی تعیین تکلیف و در همین مدت ۶ هزار و ۷۰۰ پرونده در سازمان اموال تملیکی تشکیل ، ۱۰ هزار پرونده مختومه و سه هزار پرونده باقی مانده از سال‌های قبل تکمیل شده است.

پایان خبر /