در مراسمی با حضور مهدی اسلام‌پناه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ، میرهاشم خواستار فرماندار خمیر و جمعی از مردم و مسئولان ، عملیات اجرایی مخزن ۵ هزار متر مکعبی شهر خمیر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، استاندار هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه بزرگترین پروژه ها در سفر ریاست جمهوری افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد ، افزود : اصلی ترین مسئله ما در هرمزگان ، آب است و با هدف تامین نیاز آبی مردم، پروژه های بزرگی در قالب احداث مخزن و خطوط انتقال در دستور کار است.

مهدی دوستی افزود : با هدف تسریع در اجرای پروژه ها، انتخاب پیمانکاران در دستور کار است که با تخصیص اعتبار، پروژه ها تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه هفته دولت امسال پروژه های تاثیرگذاری در استان هرمزگان کلید خورد ، تصریح کرد : این اتفاقات امیدوار کننده با حمایت های ویژه رئیس جمهور و پشتیبانی مقام عالی وزارت نیرو وu استاندار هرمزگان در حال رقم خوردن است که باعث تحول در آبرسانی خواهد شد.

حمزه پور آغاز عملیات اجرایی احداث مخزن ۵ هزار متر مکعبی بندرخمیر را از مطالبات دیرینه مردم دانست که خوشبختانه دولت سیزدهم این مطالبه را عملیاتی کرد تا شاهد اتفاق امیدوار کننده تری در تامین نیاز آبی مردم شهر خمیر باشیم.

وی در تشریح جزئیات احداث این مخزن گفت : مخزن جدید بندرخمیر ، ۵ هزار متر مکعب ظرفیت دارد که با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد‌.

به گفته مدیرعامل آبفا ، با احداث این مخزن ، بیش از ۲۵ هزار نفر در یک شهر و دو روستا از آن بهره مند می شوند.

حمزه پور در ادامه به اجرای خط انتقال آب از آب شیرین کن خلیج فارس به کهورستان و رویدر ، مجتمع کیشی و دشت جیحون اشاره کرد و گفت : این پروژه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که کلنگ فاز دوم اجرای خط انتقال و احداث مخزن یکهزار متر مکعبی درگور نیز در آینده به زمین زده می شود.

میرهاشم خواستار فرماندار خمیر نیز با قدردانی از حمایت های استاندار هرمزگان و تلاش های ابفا در اجرای پروژه های آبرسانی ابراز امیدواری کرد : با تکمیل این پروژه ، شاهد شرایط پایدارتری در بندرخمیر باشیم.

پایان خبر /