با حضور استاندار هرمزگان،نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل شیلات هرمزگان ، فرماندار،رئیس شیلات بندر لنگه و جمعی از مسئولان امروز (7  شهریور ماه )پروژه احداث مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر آبزیان در شهرستان بندرلنگه( بستانه ) با ظرفیت تولید 5 میلیون قطعه بچه ماهی درسال در شهرستان بندرلنگه ( بستانه ) کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، استاندار هرمزگان در آئین این مراسم گفت: پیرو سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به استان ساخت ۳ مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در راستای بهسازی ذخایر آبزیان در دستور کار استان قرار گرفت که پس از طی مراحل لازم، امروز شاهد گلنگ زنی یک مرکزدر شهرستان بندرلنگه هستیم.

مهدی دوستی با اشاره به اهمیت حفظ و بازسازی ذخایر ارزشمند آبزیان بر تسریع در احداث مراکز بازسازی ذخایر آبزیان تاکید کرد و افزود: با توجه به فشار موجود بر ذخائر آبزیان خلیج فارس و دریای عمان باید هر چه سریع‌تر مراکز بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان خلیج فارس و دریای عمان ایجاد شود.

دوستی عنوان کرد  : خوشبختانه در همین راستا نیز حدود هزار و ۲۰۰سازه زیستگاه مصنوعی در شهرستان بندرلنگه و کیش احداث و استقرار یافته و ۳۰۰سازه نیزاحداث و به زودی در شهرستان قشم استقرار می یابد.

وی ، تصریح کرد: برای اولین بار احداث و استقراربالغ بر ۳۵۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در شرق استان و شهرستان های سیریک و جاسک را نیز در آینده ای نزدیک شاهد خواهیم بود.

مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این آئین ، گفت: روند ایجاد و آغاز عملیات اجرایی مراکز بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان با حمایت و پیگیری معاون وزیر و ریاست سازمان شیلات ایران، استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی محقق شده است و امید داریم با توجه به حمایت های موجود در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری از مراکز باشیم.

مسعود بارانی مساحت این پروژه را بالغ بر ۹۷ هزار متر (نزدیک ۱۰ هکتار) خواند و تصریح کرد: این مرکز ظرفیت تولید و رها سازی پنج میلیون قطعه بچه ماهی بومی در سال را دارد.

بارانی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ میلیارد تومان به اجرای این طرح اختصاص یافته است ، مطرح کرد : اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح از محل سفرهای استانی ریاست جمهور مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و ۴۷ میلیارد نیز در سال ۱۴۰۲ برای این طرح تصویب شده است.

‌وی با بیان اینکه این مرکز نقش بسیار مهمی در پایداری و تثبیت اشتغال جامعه صیادی دارد ، بیان داشت  : خوشبختانه برنامه های خوبی در زمینه احداث مراکز بازسازی ذخایر آبزیان جدید و مدرن در آینده نزدیک در سطح استان از سوی دولت مردمی در استان هرمزگان در دست اجرا است .

مدیر کل شیلات هرمزگان جبران بخشی از فشار بر ذخایر آبزیان بر اثر برداشت بی رویه، ترمیم و کمک به احیاء ذخیره گاهها و حفظ ذخایر آبزیان، ایجاد توازن در اکوسیستم،حفظ جمعیت روستایی و ساحل نشینان، صید و صیادی پایدار، تثبیت اشتغال و کمک به امنیت غذایی و پدافند غیرعامل را از ضرورت ها اهم اهداف اجرای طرح بازسازی ذخایر آبزیان خواند.

بارانی با بیان اینکه در هفته دولت سال جاری ۳۴ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان افتتاح ، برای بالغ بر ۲۳۲۰ نفرایجاد اشتغال و ۳ پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان به همت دولت مردمی با پیگیری و حمایت استانداری هرمزگان و سازمان شیلات ایران کلنگ زنی می شود ، خاطرنشان کرد : این میزان پروژه شیلاتی هم از نظر تعداد و هم از نظر میزان اعتبارات در تاریخ شیلات هرمزگان بی سابقه است و در هفته دولت به مردم کشور تقدیم می شود .

پایان خبر /