مدیرکل شیلات هرمزگان گفت : در این مرحله یک هزار سازه زیستگاه مصنوعی آبزیان در آب‌های مناطق غربی و شرقی جاسک و شهرستان سیریک و ۳۰۰ سازه نیز در شهرستان قشم استقرار خواهد یافت.

به گزارش صبح دریانیوز ، مسعود بارانی با توجه به اینکه استقرار این سازه‌ها با حمایت استانداری ، سازمان شیلات ایران و پیگیری شیلات استان در راستای اجرای مصوبات سفر دور دوم رییس جمهور به استان است ، بیان کرد : جانمایی نصب این سازه‌ها در آب‌های قشم، سیریک و جاسک براساس مطالعات و تحقیقات کارشناسی و با همکاری پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان درحال انجام است.

بارانی ابراز کرد : توسعه و مدیریت مناسب زیستگاه‌های مصنوعی که در دولت مردمی به خوبی به آن توجه شده، می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری پایدار و دراز مدت به حساب آید که با وضعیت فعلی زیستگاه های طبیعی آبزیان، بسیار ضروری و حیاتی است که با سفر رییس جمهور به استان و حمایت‌های استاندار و پیگیری شیلات ایران و حمایت‌های علمی و تحقیقاتی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گام‌های خوبی در این خصوص برداشته شده و امید را دوباره در دل صیادان و بهره‌برداران زنده کرده است.

وی با بیان نقش بسیار مهم زیستگاه مصنوعی در پایداری و تثبیت اشتغال جامعه صیادی بیان کرد : برنامه‌های خوبی در زمینه بازسازی ذخایر آبزیان تهیه و تدوین شده است و در آینده نزدیک در سطح استان از سوی دولت مردمی در دست اجرا است.

مدیرکل شیلات هرمزگان جبران بخشی از فشار بر ذخایر آبزیان بر اثر برداشت بی رویه، ترمیم و کمک به احیای ذخیره گاه‌ها و حفظ ذخایر آبزیان، ایجاد توازن در اکوسیستم، حفظ جمعیت روستایی و ساحل نشینان، صید و صیادی پایدار، تثبیت اشتغال و کمک به امنیت غذایی و پدافند غیرعامل را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح بازسازی ذخایر آبزیان عنوان کرد.

بارانی گفت : بهبود تنوع زیستی، امکان صید مستمر از دریا، زمینه سازی اشتغالزایی بیشتر و پایدار، رونق صنایع جانبی، امکان تجدید نسل و بهره‌برداری مداوم و پایدار آبزیان، افزایش میزان صید و درآمد سالانه و در نتیجه بهبود وضعیت معیشتی صیادان، حفظ و ارتقای جایگاه آبزیان، بهبود زمینه‌های صادرات و ارزآوری و بازسازی ذخایر آبزیان از دیگر اهداف احداث و استقرار سازه‌های زیستگاه مصنوعی است.

پایان خبر /