معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از انجام حدود دو میلیون دلار صادرات غیرنفتی در این منطقه عظیم اقتصادی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عبدالعظیم نجیبی ارتقا زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به‌ ویژه در سایت توسعه را بسترساز افزایش رغبت سرمایه‌گذاران برای ورود به این منطقه صنعتی-معدنی خواند و گفت : سرمایه‌گذاران داخلی استقبال ویژه‌ای در سایت توسعه داشته‌اند و این ظرفیت وجود دارد که به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز باشیم.

نجیبی جذب سرمایه‌گذاری را برابر با کاهش محرومیت و آسیب‌های اجتماعی خواند و گفت: به‌عنوان خادمان مردم ایران به‌ویژه مردم هرمزگان در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کرده‌ایم و نه‌تنها در امور قانونی خود که با ارائه‌ی مشاوره نیز آنان را یاری خواهیم رساند.

وی در ادامه به آمار اشتغال ۱۴ هزارنفری این منطقه اقتصادی اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح‌های مختلف در سایت شمالی و همچنین سایت توسعه می‌توان توقع اشتغالی دو برابری را داشت و جالب است بدانید که در سال گذشته حدود دو میلیون دلار صادرات غیرنفتی از این منطقه صورت گرفته است که این مبلغ بیانگر نقش بسیار چشمگیر این منطقه در اقتصاد محلی و ملی است.

رئیس هیئت‌مدیره و معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس عنوان کرد : بی‌اغراق بهترین مکان برای تولید فولاد، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس است.

وی تأکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اسکله تخصصی صادرات مواد معدنی دارد که می‌تواند بسیار در کاهش هزینه صادرات مواد معدنی تأثیرگذار باشد.

معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در پایان بیان داشت : باید توجه ویژه‌ای به منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس صورت گیرد تا زیرساخت‌ها تقویت شود و ما خوش‌بینیم که در آینده جهانیان بیش‌ازپیش این منطقه عظیم صنعتی-معدنی و ظرفیت‌هایش را بشناسند و بتوانیم از این پتانسیل‌ها در مسیر ارتقا صنعت کشور استفاده کنیم.

پایان خبر /