مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان از آغاز جابجایی زائران اربعین با ناوگان عمومی جاده‌ای از ۲۷ مرداد الی ۲۰ شهریور خبر داد و گفت : کلیه واحدهای مرتبط با حداکثر توان و ظرفیت نیروی انسانی آماده باشند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عباس شرفی گفت : سفر اربعین برخلاف سال گذشته ۲۵ روزه شده است که فشار و تراکم کاری کم شود و این موضوع به حمل و نقل زمینی مربوط است.

شرفی افزود : این عملیات در بازه ذکر شده انجام می‌شود و لازم است کلیه واحدهای مرتبط با موضوع آماده باشند.

وی با بیان این که از ۲۷ مرداد این عملیات کلید می خورد ، ادامه داد : ضرورت دارد بر مبنای ستاد اربعین که در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده است و نظر به تأکید وزیر راه و شهرسازی، تمام دستگاه های زیرمجموعه ستادهای خود را تشکیل دهند، در این راستا با ساختاری بسیط و گسترده بخش نامه ها و مصوبات ابلاغ شوند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان گفت : بر اساس ابلاغ کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین حسینی، طرح جابجایی زائران اربعین حسینی با ناوگان عمومی جاده‌ ای در مدت یاد شده، اجرا می‌شود.

عباس شرفی تصریح کرد : بر اساس درخواست سازمان راهداری و به استناد مصوبات ستاد مرکزی اربعین، کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین حسینی نرخ کرایه جابه جایی زائران را در ایام طرح مذکور با احتساب یک سر خالی به مرز‌های هدف اربعین و بالعکس اعلام می‌کند.

شرفی تاکید کرد : شیوه نامه مدیریت حمل و نقل جاده‌ای برای انجام هماهنگی‌های لازم برای جابه جایی زائران به مرز‌ها و بازگشت به مبادی اولیه سفر، به مدیران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور ابلاغ و مقرر شد سازماندهی لازم برای بهره برداری بهینه از توان و ظرفیت نیروی انسانی با به کارگیری حداکثری همکاران مستقر استان‌های مرزی و همچنین استفاده بهینه از ناوگان مینی بوس و سواری کرایه در کنار ناوگان اتوبوسی بر اساس حوزه فعالیت انجام شود.

وی خاطر نشان کرد : ما به نیابت از امام حسین پذیرای زوار هستیم و نگاه معنوی و روح حاکم بر این ماموریت این موضوعات در نظر گرفته شود.

پایان خبر /