مدیرعامل کارخانه خرما بن جنوب واقع در شهرک شماره یک بندرعباس ، عنوان کرد : چرخه تولید یک زنجیره بهم پیوسته است که کمبود و یا نبود یکی از این حلقه‌ها مانند آب هزینه های هنگفتی به بار می‌آورد.

به گزارش صبح دریانیوز ، حسن قناعتیان با بیان این مطلب ، افزود : کارخانه خرما بن جنوب با تولید فرآورده های خرمایی و اشتغال ۸۰۰ نیرو به صورت مستقیم به عنوان یکی از تولید کنندگان بزرگ مواد خوراکی در استان مطرح است.

قناعتیان در ادامه با اشاره به اینکه اغلب محصولات این کارخانه به کشورهای دیگر صادر می شود، بیان کرد : از آنجایی که تولیدات محصولا خرمایی با دیگ های بخار و بسیاری از دستگاه های تقطیری سر و کار دارد وجود آب کافی یکی از اصلی ترین زیر ساخت هایی است که باید برای این کارخانه فراهم باشد.

وی با اشاره به اینکه مصرف روزانه این کارخانه روزانه به صورت تقریبی ۱۰۰ مترمکعب است ، گفت : با توجه به کمبود آب و سهمیه بندی آن، برای جبران این خسارت مجبور به خرید تانکرهای آب، گاها به قیمت بسیار گزاف هستیم.

مدیرعامل کارخانه خرما بن جنوب تصریح کرد : برخی از کارگاه های تولید قدیمی که در حال حاضر تعطیل هستند چاه های آب دارند که بلااستفاده مانده و می‌توان اینها را برای استفاده به کارخانه های فعال واگذار کرد.

قناعتیان اضافه کرد : یکی دیگر از راه های این مشکل اعطای پروانه چاه است که آب منطقه ای میتواند با این مجوز بسیاری از مشکلات را برای ما رفع کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید یک زنجیره بزرگ از عوامل مختلف است ، ابراز کرد : در صورت رفع مشکل کمبود آب، می‌توان هزینه‌هایی مانند خرید آب را کاهش داد و از سوی دیگر توان تولید، اشتغال آفرینی، رقابت در عرصه بین المللی و توسعه صنعت را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

پایان خبر /