مدیرکل شیلات هرمزگان از برگزاری کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران به میزبانی شیلات هرمزگان و با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران ، مدیرکل امور استان‌های سازمان شیلات ایران ، مدیرکل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران ، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی کشور و استان و جمعی از تشکل های صیادی و جمعی از مدیران و مسئولان سازمان شیلات ایران و شیلات استان‌های جنوبی در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، مسعود بارانی با اشاره به اینکه استان هرمزگان با حمایت های دولت مردمی و فعالیت ها و تلاش های انجام شده توانسته جایگاه نخست تولیدات شیلاتی کشور را به خود اختصاص دهد ، گفت : استان هرمزگان به تنهایی توانسته با تولید بیش از ۳۴۰ هزار تن محصولات شیلاتی نقش بسزایی در رونق اقتصادی و تولیدات شیلاتی کشور داشته باشد.

بارانی افزود : وجود بیش از ۵۰ هزار اراضی مستعد پرورش میگو و مزارع پرورش میگو ، وجود بیش از ۱۱۳ هزار تن ظرفیت تولید ماهیان در قفس ، حدود ۱۰۰ واحد صنایع شیلاتی ، بیش از ۳۵ هزار نفر صیاد و بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی این استان را به قطب شیلاتی کشور تبدیل کرده است.

وی برگزاری کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران در جزیره قشم را فرصتی مغتنم برای جامعه صیادی استان خواند و گفت : دیدار جامعه صیادی با مسئولان معاونت صید و بنادرماهیگیری سازمان شیلات ایران و بیان دغدغه ها و پیشنهادات این قشر زحمت کش از نزدیک با مسئولان صیادی کشور را یکی از محورهای خوب این نشست خواند.

مدیرکل شیلات هرمزگان فعالیت ۱۴ تعاونی صیادی ، فعالیت چهار بندر صیادی ، فعالیت بالغ بر بیست مرکز تخلیه صید، فعالیت بیش از هزار و ۲۰۰ شناور صیادی قایق، فعالیت بیش از ۲۵۰ شناور صیادی لنج و تنوع بالای گونه ای که منجر به روشهای صید مختلف در صیدگاه های متعددی گردیده است ، تنها بخشی از فعالیت های حوزه صید و صیادی شیلات در شهرستان قشم است.

مسعود بارانی اشتغال ایجاده شده شیلاتی شهرستان قشم تنها در بخش صیادی را بالغ بر شش هزار و ۷۰۰ نفر خواند.

بارانی با بیان اینکه شهرستان قشم بیش از صد هزار تن صید سالانه دارد اعلام کرد: این شهرستان همچنین با برخورداری از رتبه اول صید ساردین ماهیان توانسته بخش قابل توجهی از صید سطح زیانِ درشت و همچنین صید قابل توجهی از میگو و سایر آبزیان داشته باشد.

در ادامه معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از استان هرمزگان به عنوان قطب مهم شیلاتی کشور بویژه در زمینه صید و صیادی یاد کرد و افزود : ظرفیت ‌ها و توانایی های موجود شهرستان های این استان می ‌تواند موجب توسعه بیش از پیش استان، کشور و منطقه را فراهم کند.

سید مصطفی بهشتیان بررسی و بازنگری آئین نامه جایگزینی شناورهای صیادی وبررسی ‌وضعیت فعالیت‌های صیادی استان را مهمترین محور این نشست خواند.

در ادامه مدیرکل امور استانهای سازمان شیلات ایران گفت : دربررسی جایگاه استان هرمزگان در تولیدات شیلاتی، آبزی پروری و صید و صیادی، عملکرد شیلات استان رضایت بخش است و نشان از پیگیری ها و تلاش های خوب مجموعه شیلات هرمزگان با حمایت دولت مردمی دارد‌.

مهدی دهقان بر اهمیت بخش شیلات در اقتصاد و اشتغال استان هرمزگان، تاکید کرد و گفت: خوشبختانه هرمزگان با سیاست گذاری مناسب به سمت افزایش بهره‌وری شیلاتی در همه جهات شیلاتی به ویژه صید و صیادی در حال حرکت است.

همچنین مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران انجام تمهیدات لازم به­ منظور اعمال مدیریت صید و مقررات مربوط به آن ، حفاظت و بهسازی محیط زیست آبزیان در آب­های تحت حاکمیت و صلاحیت جمهوری اسلامی ایران ، سیاست­ گذاری، تعیین راهبردها ، تدوین برنامه­ ها و راهکارهای اجرائی توسعه فعالیت ­های صید و صیادی در چارچوب برنامه­ های توسعه کشور را از اهم برنامه های اداره کل امور صید سازمان شیلات ایران خواند.

رضا عباس پور نادری برگزاری و تداوم این چنین کمیته هایی را راهکاری مناسب برای تعامل و ارتباط موثر با جامعه هدف و تخصصی خواند.

پایان خبر /