رییس خانه کارگر هرمزگان گفت : حدود ۴۰ هزار نفر در صنایع غرب شهر بندرعباس مشغول به کار هستند که بایستی برای ایمنی و تسریع در سفر آنان، قطار شهری در این مسیر احداث شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، اسماعیل حاجی زاده افزود : هم‌اکنون ۴۰ هزار نیروی کار در صنایع غرب بندرعباس با خودروهای شخصی یا اتوبوس ، بین شهر بندرعباس و صنایع مستقر در غرب این شهر مانند فولادها ،‌ پالایشگاه‌ها ، کشتی سازی و بندر شهید رجایی جابه‌جا می‌شوند.

حاجی زاده ادامه داد: تردد کامیون‌ها و کشنده‌های سنگین به اضافه مردم عادی هم در این مسیر انجام می‌شود که ترافیک بالایی را ایجاد می‌کند و گاهی تصادف‌هایی که در طول مسیر رخ می‌دهد مانع از به‌موقع رسیدن کارگران و کارمندان مستقر در این بخش صنعتی شهر می‌شود.

وی اشاره کرد : همچنین نبود قطار شهری، هزینه هنگفتی را به بیت المال و صنایع مستقر در آن منطقه وارد می‌کند و برای شهری که بیشتر تجارت کشور از طریق آن انجام می‌شود زیبنده نیست از داشتن یک قطار شهری محروم باشد.

رییس خانه کارگر هرمزگان تأکید کرد : ایجاد این قطار شهری که از نیازهای مهم شهروندان و به‌خصوص کارکنان و شرکت‌های مستقر در غرب شهر بندرعباس بوده علاوه‌بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها موجب ایمن‌تر شدن مسیر و تردد حتی برای ساکنان روستاهای اطراف خواهد شد.

حاجی زاده گفت : تصور کنید پنج هزار کارگر پالایشگاه نقت ستاره خلیج فارس و یا به همین نسبت نیروی انسانی پالایشگاه نفت بندرعباس، کشتی سازی و شهید رجایی و روستاهای اطراف بتوانند چنین امکانی در اختیار داشته باشند چه آثاری به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صرفه جویی سوخت، صرفه جویی هزینه‌های ناشی از تصادف‌هایی که دیگر کمتر به وقوع خواهد پیوست خواهد داشت.

وی افزود : صنایع ، بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی از چنین اقدامی استقبال می‌کنند و امیدواریم شهرداری بندرعباس و سایر ارگان‌های مسوول برای ایجاد این زیرساخت مهم حمل و نقلی اقدام کنند.

استاندار هرمزگان دوم شهریور ماه سال گذشته در این خصوص گفته بود : با توجه به اینکه این برنامه هنوز در فرآیند طراحی و جذب سرمایه‌گذار قرار دارد اجرای آن زمان بر است و در خصوص خط ریلی هم ۲ مساله در استان داریم.

رییس شورای اداری هرمزگان گفت : اگر بخواهیم ۱۰۰ واحد سرعت پایین قطارها را حل کنیم ۵۰ واحد مربوط به لوکوموتیو و ۵۰ درصد هم مربوط به زیرساخت‌های ریلی است که تحریم ها باعث شد نتوانیم ناوگان ریلی را تجهیز کنیم.

وی اشاره کرد : در خصوص ریل هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزار مطرح است و این نیازمند تمرکز ویژه ای بوده و دولت به ریل به عنوان سیستم حمل و نقل نزدیکتر به عدالت توجه ویژه ای دارد.

پایان خبر /