رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم، با اعلام این خبر گفت: این دستگاه به منظور ایجاد تصاویر دیجیتال بر بالین بیماران بستری در بخشهای مراقبت ویژه، بیماران بدحال و اورژانسی خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، مریم هروآبادی افزود: پیش از این در بخش های مختلف از جمله بخش های مراقبت های ویژه و همچنین بیماران بدحال و اورژانسی بیمارستان جهت عکسبرداری از وضعیت جسمی، بیمار می بایست به بخش رادیولوژی انتقال پیدا می‌کرد که این دستگاه با همت خیرین خریداری و در بیمارستان راه اندازی شد.

وی ارزش ریالی این دستگاه را ۳ میلیارد و سیصد و شصت میلیون ریال اعلام کرد و افزود: مبلغ ۲ میلیارد ریال به همت خیرین سلامت بالاخص شیخ محمد علی امینی، امام جمعه اهل سنت شهر طبل شهرستان قشم تهیه و تامین و مبلغ باقیمانده آن را نیز دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تامین اعتبار نمود.

هروآبادی در مورد عملکرد این دستگاه نیز گفت: استفاده از دستگاه (CR computed Radiography) یکی از روش‌های مرسوم دیجیتال کردن تصاویر رادیولوژی بوده و از قابلیت های مورد استفاده در رادیوگرافی دیجیتال غیرمستقیم، سرعت بالا در خواندن کاست و قابلیت چاپ تصاویر چند بیمار بر روی یک کلیشه است.