امام جمعه بندرعباس گفت: سرریز کم‌کاری‌ استان‌های دیگر باعث ایجاد فقر در هرمزگان می شود

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز،حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر چهارشنبه در آئین واگذاری ۱۴۰ واحد مسکونی به ایتام و نیازمندان و آغاز ساخت ۱۲۰ واحد مسکن ایتام و نیازمندان خدمت به نیازمندان را نعمتی از سوی خداوند دانست و اظهار داشت: همه باید بابت خدمت کردن به نیازمندان شکرگذار خداوند باشند.

 وی با ذکر این نکته که پیش و پس از انجام عمل خیر شیطان ورود خواهد کرد عنوان کرد: شیطان پیش از انجام عمل خیر آن را کوچک پس از انجام، آن‌را بزرگ می‌کند.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه شیطان قصد دارد با بزرگ کردن عمل نیک، انسان را به غرور بکشاند، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم هشدار می دهد که صدقات خود را با منت گذاشتن و اذیت کردن ندهید که باعث ابطال عمل خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده ادامه داد: ارزش مبارزه انسان با نفس خود و شیطان که به انفاق منجر شود بسیار از ارزش مالی انفاق بیشتر است.

وی با ذکر این نکته که نمی‌توانیم به جهان اسلام فقر صادر کنیم، اظهار داشت: در گام دوم انقلاب اقدامات مناسبی در حوزه کمک به مستضعفین صورت گرفته است و باید به دنبال این باشیم که فقر را در جامعه ریشه‌کن کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در آینده پس از ریشه‌کن شدن فقر باید به دنبال افزایش سطح رفاه مردم باشد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده مهاجرت سرریز نیروهای انسانی استان‌های دیگر را یکی از عامل فقر در هرمزگان دانست و ادامه داد: ما در حوزه اشتغال موفق عمل نکرده‌ایم. هرمزگان با وجود اینکه یک استان صنعتی محسوب می‌شود اما یکی از استان‌هایی است که دارای بیشترین نرخ بیکاری در کشور است چراکه مشخص است اینگونه اتفاقات باعث تولید فقر در استان خواهد شد.

وی یکی از واجبات امروزه در استان هرمزگان را کمک به مستضعفین دانست و ابراز داشت: اگر تمام صنایع موجود در استان هرمزگان برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سهمی را مشخص کنند و آن‌ها را به کار گیرند گامی مثبت در جهت ریشه‌کن کردن فقر در استان برداشته خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان فقر زدایی را شروع تمدن نوین اسلامی دانست و بیان کرد: تا هنگامیکه در جامعه فقر وجود داشته باشد تمام دغدغه رهبری سفره مردم خواهد بود و این مشکل باید حل شود که خوشبختانه کمیته امداد امام خمینی(ره) سفره نیازمندان را هدف قرار گرفته است.