نشست خبری پویش باران مهر با هدف حمایت از 25 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل هرمزگانی در محل سالن کنفرانس استانداری هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، نشست خبری پویش باران مهر به منظور تشریح فراخوان این پویش توسط اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان با همکاری استارتاپ جامُش و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ، اصحاب رسانه ، نمایندگان دستگاه های دولتی و صنایع استان برگزار گردید.

امیر ارسلان عامری مدیر عامل استارتاپ جامُش در این نشست گفت : استارتاپ جامُش به عنوان کارگزار مسئولیت اجتماعی زیست محیطی در نظر دارد از ظرفیت های خود در پویش باران مهر به عنوان یک نیاز شناسایی شده توسط اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان با هدف حمایت از ۲۵ هزار دانش آموز هرمزگانی بازمانده از تحصیل که به دلیل مشکلات اقتصادی در تهیه مایحتاج تحصیلی با مشکل مواجه شده اند ، استفاده نماید.

عامری افزود : از دستاوردهای این پویش تهیه بسته های حمایتی و اقلام مصرفی برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل و مدارس مناطق محروم استان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد : نهادها و عموم افراد جامعه به سه روش شامل تحویل کمک های غیر نقدی مانند پوشاک مدرسه، کیف، کفش، لوازم تحریر به ایستگاه های مشخص شده توسط اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، تحویل پسماندهای خشک به ایستگاه جامُش جهت اختصاص اعتبار خود به پویش باران مهر و واریز وجه نقد به حساب هدیه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان می توانند در این پویش مشارکت نمایند.

مدیر عامل استارتاپ جامُش بیان کرد : همه نهادها پس از شرکت در این پویش می توانند مستندات و نوع مشارکت خود را جهت دریافت پلاک سبز جامُش و تهیه گزارش مسئولیت اجتماعی به اطلاع واحد روابط عمومی استارتاپ جامُش برسانند.

امیر ارسلان عامری اظهار داشت : از مزایای دریافت پلاک سبز، حضور در برنامه تلویزیونی صندلی سبز، شرکت در پویش های حفظ محیط زیست به عنوان حامی، اهدای تندیس و جایزه در جشنواره های محیط زیستی جامُش و معرفی به عنوان مجموعه حامی محیط زیست در رسانه های مطرح کشور است.

عامری عنوان کرد : پویش باران مهر می تواند مهم ترین پروژه برای دستگاه ها و مجموعه هایی باشد که در طول سال به عنوان حامی در پروژه های مسئولیت اجتماعی و محیط زیست فعالیت دارند.

دانش آموزان مناطق محروم هرمزگان ، چشم انتظار تامین نیازهای تحصیلی

محمد قویدل ، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت : در مجموعه آموزش و پرورش استان حدود ۴۵۰ هزار نفر دانش آموز داریم که تعدادی از آن ها در مناطق محروم به دلیل شرایط اقتصادی و معیشتی، هر ساله چشم انتظار تامین نیازهایشان هستند ؛ بخشی از این نیازها از طریق دستگاه های حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی و بخشی دیگر توسط صنایع و یگان های نظامی استان تامین می شود.

قویدل ادامه داد : اگر خیرین یا دستگاه ها بتوانند قسمتی از نیازهای جامعه هدف مانند اقلام بهداشتی ، غذایی و لوازم تحریر را تامین نماید ، در نگاه دولت در حوزه مردمی سازی و استفاده از ظرفیت مردم بسیار کارگشاست ؛ کما اینکه از دو سال گذشته بخشی از نیازهای استان در زمینه فضا، تجهیزات و امکانات از محل مسئولیت های اجتماعی و ظرفیت های مردمی تامین شده است.

پایان خبر /