به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، “علیرضا محمدی کرجیران” در تشریح مطالعات طرح جامع بندر شهید رجایی اظهارداشت: در اجرای این طرح مطالعاتی تاکنون پروژه های متعددی در زمینه سرمایهگذاری، توسعه دریایی، خشکی و تجهیزات بندری تعریف شده است.
محمدی کرجیران با اشاره به مطالعات صورت گرفته درطرح جامعه بندر شهید رجایی گفت: درحوزه دریایی، احداث اسکلههای نفتی و خدماتی جدید، توسعه کانال دسترسی و حوضچه گردش غربی و در بخش بندری نیز طرحهایی از جمله توسعه کریدورهای خطوط لوله نفتی، احداث سیلوی ترانزیت غلات با ظرفیت ۱۰۰هزار تن، احداث ترمینالهای ۳ کانتینری، کار مایع، مکانیزه و اسکلههای فله و توسعه فاز یک اراضی لجستیک صنعتی بندری تعریف شده است.
وی به آنچه در جهت تعمیم و گسترش فعالیتهای ریلی در مطالعه طرح جامع بندر شهید رجایی بدان پرداخته شده نیز اشاره ای داشت و گفت: در این طرحها به توسعه مختلف فعالیتهای ریلی در ابعاد مختلف مانند اصلاح خطوط ریلی موجود در شرق بندر شهیدرجایی، توسعه ایستگاه ریلی شرق بندر برای نفت و محصولات فولادی، اصلاح خطوط ریلی ترمینال کالای عمومی، احداث ایستگاه ریلی ترمینال ۲ کانتینری با ۶ خط اصلاح خطوط ریلی موجود در شمال غرب بندر، احداث ایستگاه ریلی ترمینال فله معدنی با ۴ خط و خطوط دسترسی به آن پرداخته شده است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، ایجاد پل روگذر بر روی خطوط راه آهن به منظور کاهش تداخلات حرکتی بر روی مسیرR4، ایجاد پل روگذر بر روی بزرگراه به منظور دسترسی بین دو منطقه گمرکی از اراضی پشتیبانی به غرب اراضی۲۴۰۰هکتاری برای بخش جادهای را از دیگر مطالعات به انجام رسیده در طرح جامع بندر شهید رجایی عنوان کرد.
وی ، لازمه انجام این طرحهای توسعهای مهم را مستلزم عواملی نظیر رشد اقتصادی بندر و تامین منابع مالی لازم برشمرد.
گفتنی است،بندر شهید رجایی با برخورداری از ۴ هزار و ۵۱۰ متر مساحت، ۲ هزار و ۶۵۰ متر موج شکن،۱۲۴ میلیون تن ظرفیت انبار و محوطه و ۱۷۰ میلیون تن ظرفیت دسترسی دریایی، ۳۲ پست و ۱۲ پست اسکله نفتی(خلیج فارس) یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی بینالمللی دنیا قلمداد میشود.
انتهای پیام
Tuesday, 10 September , 2024