مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از نداشتن امام جماعت به عنوان مشکل مهم مساجد در هرمزگان نام برد و خواستار باز گذاشتن درِ ورودی مساجد در طول روز برای مردم شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، حجت الاسلام سید عباس مسعودی در نشستی با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با تاکید بر باز گذاشتن درِ مساجد در طول روز ، اظهار کرد : فعالیت مسجد نباید محدود به امور عبادی باشد و بلکه درِ مساجد از صبح تا شب به روی مردم باز بماند.

حجت الاسلام مسعودی محدود کردن فعالیت مساجد به وقت نماز را ظلم به مسجد دانست و افزود : مسجد باید به همه نیازهای جامعه از قبیل امور عبادی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و غیره پاسخ‌گو باشد.

وی با اشاره به کارکرد آموزشی مسجد، بر راه‌اندازی مدارس و مهدهای کودک در کنار یا در دل مساجد بیان کرد : مسجد بدون امام جماعت همانند بیمارستانی است که دکتر نداشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان اینکه راه‌اندازی یک کلاس آموزشی در مسجد هم می تواند در کادرسازی و تربیت نیرو برای آینده انقلاب و نظام موثر باشد ، یادآور شد : مساجد باید پایگاه‌هایی اجتماعی باشند و در زمینه آموزش عمومی و ارتقا سطح آگاهی عموم جامعه در زمینه‌های مختلف حقوقی، مهارت‌های زندگی، فنی و حرفه‌ای، کمک درسی برنامه داشته باشند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان نیز در این دیدار به اهمیت نقش کانون‌های فرهنگی هنری در پویا کردن کارکردهای موثر مساجد گفت : مساجد باید به‌گونه‌ای باشد که محل رفت و آمد مردم بخصوص جوانان باشد زیرا از این روش می‌توان بسیاری از کارهای زمین‌ مانده به ویژه در محلات را ساماندهی کرد.

اسلام خواجه‌یی با بیان اینکه هم اکنون ۱۱ مسجد الگوساز در استان هرمزگان انتخاب شده است، ضمن ارائه طرح مسجد طراز انقلاب اسلامی(تحول در مدیریت مساجد)، خواستار همراهی و همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه در اجرای این طرح شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یکهزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری مساجد و ۵۰ رابط منطقه‌ای در استان هرمزگان فعالیت می‌کنند،از جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و افزوده‌شدن به صفوف نماز جماعت و تربیت نیروی تراز اسلامی به‌عنوان هدف و رسالت کلیدی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یاد کرد.

مسجد ناصری بندرعباس ، مسجد جامع (دلگشا) ، مسجد گله داری ، مسجد صحرا باغی ، مسجد منبر کهنه ، مسجد قبا ، مسجد امام (ره) ، مسجد فاطمیه ، مسجد جامع بندرعباس(سومین مسجد بزرگ جهان) تعدادی از مساجد تاریخی و سرشناس هرمزگان به شمار می‌روند.

پایان خبر /