فرمانده مرزبانی و دریابانی استان هرمزگان در جمع خبرنگاران از کشف و ضبط 3 میلیون و 738   هزار لیتر گازوئیل قاچاق از ابتدای سال جاری تا کنون در آب های این استان خبرداد.

به گزارش صبح دریانیوز، سردار بهادر اسماعیلی در هفتمین تور نظارتی قوه قضائیه به همراه رئیس کل و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در هرمزگان از مرکز مانیتورینگ سامانه کنترل قاچاق سوخت استان در سالن کنفرانس فرمانده انتظامی استان برگزار شد، افزود: مرزبانان هرمزگان در نوار مرزی و پایگاه‌های دریابانی از ابتدای امسال، با اشراف کامل اطلاعاتی بر محورهای مواصلاتی و اجرای طرح های عملیاتی، ۲۳۷ فروند شناور غیرمجاز و متخلف حامل گازوئیل قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

اسماعیلی، میزان کشفیات سوخت و توقیف شناورهای متخلف امسال را نسبت به زمان مشابه در سال قبل به ترتیب با افزایش ۱۰۰ و ۵۶ درصد اعلام کرد.

وی، با بیان اینکه در این مدت با تلاش مرزبانان پایگاه‌های دریابانی مستقر در نوار مرزی مقدار سه میلیون و ۷۳۸ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل کشف شد، ادامه داد: مرزبانان غیور استان با اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا با تمام توان با این پدیده شوم و قاچاقچیان به صورت قاطع ، قانونی و بدون اغماض برخورد می‌کنند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی استان هرمزگان مبارزه با قاچاق در انواع و اقسام آن را یکی از اولویت‌های اصلی فرماندهی انتظامی کشور برشمرد و تصریح کرد: به این دلیل طرح‌های زیادی در این حوزه اجرا شده و فرماندهی انتظامی در کنار مرزبانی و دستگاه قضایی عملیات‌های فراوانی داشته است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط شد که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته خود داشت همچنین حدود ۲۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق فقط در دریابانی کشف شد‌.

فرمانده مرزبانی و دریابانی استان هرمزگان یادآور شد: در حوزه دخانیات نیز بیش از ۲۴ میلیون نخ سیگار کشف و ضبط شد. همچنین بیش از ۲۳ هزار لوازم خانگی نیز ضبط شد و در این میان بیش از ۹۵۰ شناور قاچاق بر توقیف شده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در ۲ سال اخیر ۴۰ درصد توان شناوری ما افزایش پیدا کرده و به گفته سردار رادان امسال سال سختی برای قاچاقچیان خواهد بود.

پایان خبر/

جمیله دبیری نیا