رئیس سازمان و معاونین و مدیران ستادی با استاندار هرمزگان دیدار نموده و به تشریح عملکرد یکساله سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، در این نشست خلیل قاسمی اعلام کرد: در سال ۱۳۹۹ سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به دستاوردهای خوبی رسید به نحوی که در مقایسه سال ۱۳۹۹ با ۱۳۹۸ در تمام زمینه ها رشد را می توانیم به عینه لمس نماییم.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان اظهار داشت: در صدور جوازهای تاسیس ۷ درصد رشد در تعداد، ۵۷۴ درصد رشد در میزان سرمایه گذاری رخ داده است.
وی میزان رشد صدور مجوز صنفی را ۶۶ درصد در تعداد و ۶۶ درصد در اشتغال مطرح کرد و افزود: این اتفاق برای سایر حوزه های اعم از معدنی و صنعتی رخ داده به نحوی که در صدور پروانه بهره برداری معدنی ۱۱ درصد در تعداد و ۱۱ درصد در اشتغال و پروانه بهره برداری صنعتی ۴ درصد در تعداد و ۳۴ درصد در اشتغال، رشد را مشاهده می کنیم.
قاسمی در ادامه به صادرات غیرنفتی پرداخت و اظهار داشت: حسب برنامه ریزی به عمل آمده در حوزه صادرات بخش های مختلف صنعتی، معدنی ، کشاورزی و شیلاتی در سال ۱۳۹۹ مجموع صادرات تولیدی استان به میزان ۵ میلیون و ۹۴۵ هزار تن و به ارزش دلاری یک هزار و ۳۵۶ میلیون دلار بوده که نسبت به سال ۱۳۹۸ از نظر تناژ ۲۰ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۰ درصد افزایش داشته است.
وی میزان تولید کالاهای صنایع منتخب را از این افزایش تولید مستثنی ندانسته و افزود: در تولید شمش آلومینیوم ۹۲٫۵ درصد، آهن اسفنجی۲۲٫۴۷ درصد، شمش فولادی۹٫۱۲ درصد، ساخت وتعمیر شناور ۱۱٫۶۸ درصد ، قیر ۱۲٫۷۶ درصد، صنایع غذایی و دارویی ۱۴٫۸۹ درصد، سیمان۱۵٫۴ درصد که در مجموع تولید محصولات منتخب استان هرمزگان با رشد ۳۱٫۳ درصد توانست سال ۱۳۹۹ را پشت سر طی کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در مقایسه تولید محصولات منتخب و سهم استان هرمزگان از تولید این محصولات اظهار داشت: : سهم استان از تولید شمش آلومینیوم کشور ۳۷٫۲ درصد، سهم استان از تولید فولاد کشور ۱۰٫۱۵ درصد، سهم استان از تولید سیمان کشور ۲٫۶۵ ، سهم استان از تولید روغن خوراکی کشور ۰٫۶۸ درصد است که این آیتم ۹۱ درصد رشد تولید در استان مشاهده می شود.
قاسمی در ادامه افزود: از میزان اشتغال متعهد شده در سال ۱۳۹۹ به تعداد ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر، حوزه صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با جذب ۱۰ هزار و ۳۲۳ نفر نه تنها به تعهد اشتغال خود رسیده بلکه بالاتر از میزان تعهد خود، اشتغال ایجاد نموده و تمام این افراد در سامانه رصد ثبت شده اند.
وی در ادامه تصریح کرد: برای فعال سازی معادن راکد اقدامات برجسته شد که در سال گذشته ۴۱ درصد رشد در فعالسازی معادن ایجاد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان بیان داشت : ذخیره سازی کالاهای اساسی و توزیع گسترده در شبکه های رسمی استان با استفاده از سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت از دیگر کارهای صورت گرفته در سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان بود.
وی در پایان به طرح های نظارتی یکساله ۱۳۹۹ پرداخت و اظهار داشت : تمام تلاش حوزه بازرسی و نظارت، برخورد با متخلفان و معرفی آنها به مراجع ذیصلاح است .