نماینده مردم هرمزگان در مجلس ‌در آیین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان گفت: سالیان سال است که تصدی‌گری دولتی را دیده‌ایم که مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است، بنابراین به معنای واقعی باید از بخش خصوصی حمایت و پشتیبانی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز احمد مرادی ، افزود : راهبردی‌ترین کار، تسهیل و رفع موانع تولید است یعنی مجلس دست دولت را باز گذاشته است‌ که‌ هر کجا در مسیر تولید مانع دیدند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند موانع را برطرف کنند که این کار به طور ویژه در هرمزگان انجام می‌شود.

مرادی ، عنوان کرد : ظرفیت ایجاد ۶۰ هزار نفر اشتغال فقط در پارسیان شهرستانی که ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد وجود دارد و مشابه همین ظرفیت‌ها برای شرق استان نیز مطرح است که در صورتی که به سمت اقتصاد دریامحور حرکت کنیم می‌توانیم از آن‌ها بهره‌مند شویم‌.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیک تابستان را در پیش داریم در کمیسیون انرژی از وزارت نیرو خواسته‌ایم که مدیریت برق را به شکلی انجام دهد که تولید ضربه نخورد چرا که در حال حاضر ۵۷ هزار مگاوات برق در کشور تولید می‌شود و مصرف‌مان هم در همین حد است اما دولت خودش را موظف کرده است که هر سال ۱۰ هزار مگاوات برق را به تولید کشور اضافه کند.

مرادی با تشکر از رئیس جمهور برای افزایش اختیارات استانداران به ۵۷ مورد عزل و نصب‌ها را حق کامل استانداران دانست و گفت: یکی از اختیاراتی که به استانداران داده شده است تعیین تکلیف موضوعات و حل مشکلات بخش خصوصی در استان است که می‌تواند به تسهیل امور کمک کند.

نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : وقتی همچنین ظرفیتی در پارسیان وجود دارد مطرح کردن موضوع انتزاع پارسیان و الحاق آن به استانی دیگر یعنی خیانت به استان هرمزگان و آن به هیچ وجه پذیرفته نیست.

نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: معتقدیم و باور داریم که هر کارخانه‌ای باید در محل فعالیت خود مالیاتش را پرداخت کند که در تبصره ۶ قوانین بودجه سنواتی برروی آن تاکید فراوان شده است که در این رابطه از دستگاه قضایی و استاندار هرمزگان تشکر می‌کنیم چرا که همه یک دل هستند برای این امر و برای تحقق آن تلاش می‌کنند.

مرادی اذعان داشت : تاکید داریم فشار بی‌خود بر مردم و اصناف وارد نکنید و به بهانه مالیات آن ها را به تعطیلی نکشانید تا بتوانند جان بگیرند و سهم خود را در اقتصاد استان ادا کنند.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /