به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، کیهان عباسیان سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم حفظ تعادل بین معیشت و سلامت مردم را برای این ستاد بسیار سخت و دشوار خواند و گفت: در سال گذشته و پیش از آن وظایف ستاد کاملا مشخص بود، ولی امسال با توجه به نامشخص بودن شرایط کرونا کار برای این ستاد سختتر شده است.
رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم افزود: البته تجارب و سوابق اجرایی درخشان اعضای این ستاد باعث شده که مشکلات به حداقل برسد و من مطمئن هستم که به خوبی از بحران ناشی از کرونا عبور خواهیم کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که با مهار شیوع ویروس کرونا در سال جاری، خبرهای خوبی از توسعه و رونق بخش گردشگری در منطقه آزاد قشم شنیده شود.
براساس این گزارش، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: هماهنگی خدمات سفر در قشم در قالب تعریف و تفسیر دیجیتالی که یکی از مصوبات ستاد اجرایی خدمات سفر کشور است به شکل پسندیده، علمی و حرفهای در قشم پیاده شده است که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.
رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر کشور با اشاره به اینکه افزون بر ۲۳دستگاه، نهاد و سازمان در این ستاد نماینده دارند، افزود: تداوم همهگیری ویروس کرونا باعث شد که این ستاد در مدیریت سفرهای نوروزی امسال ضمن تاکید کامل بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی، معیشت مردم را نیز در نظر بگیرد.
به گفته وی، افزون بر یک میلیون و ۳۵۰هزار نفر به طور مستقیم در حوزه سفر و گردشگری ایران فعال هستند که این رقم با احتساب سه سر عائله برای هر نفر، رقمی بیش از پنج میلیون نفر میشود که معیشت زندگیشان از فعالیتهای این حوزه تامین می شود.
تیموری با برشمردن حوادث متعدد در سال گذشته در کشورمان بر نقش مستقیم آنها در رکود صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: تمام این مسائل باعث شد تا سفر ایمن و مسئولانه را با رعایت کامل پروتکلها در دستورکار قرار دهیم و به این ترتیب تضمین سفرهای ایمن مسئولانه به عنوان یکی از وظایف اساسی ستاد اجرایی خدمات سفر تعیین شد.
وی اطمینان از اسکان مسافر در جای امن، رعایت پروتکلهای بهداشتی و انتخاب اماکن مجاز توسط مسافر را ازجمله شرایط یک سفر ایمن مسئولانه خواند و کار اعضای ستادهای اجرایی خدمات سفر را در این شرایط کرونایی بسیار خطیر و حساس دانست و از آنها به عنوان نوروزبانان بینوروز نام برد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از سخنان خود به طرحها و برنامههای ملی این وزارتخانه ازجمله طرح بزرگ حسابهای اقماری گردشگری و برنامه ملی توسعه گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: اعتقاد راسخ دارم که مزیت اصلی کشور گردشگری است که بنا به دلایلی از آن مغفول ماندیم، ولی مطمئن هستم که بعد از دوران کرونا، گردشگری محور و بازوی خروج کشور از رکود ناشی از کرونا خواهد بود.
گفتنی است، در آغاز این نشست مرتضی شیخزاده قائممقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، محمدرضا عباسی رئیس کمیته برنامهریزی و آمار و علی موقر رئیس کمیته اسکان و رفاه این ستاد هر کدام جداگانه گزارشی از اقدامات ستاد به ویژه در بخش دیجیتالی کردن اطلاعات سفرها، پایش بهروز رفتارهای مسافران و راهاندازی سامانه قشم زیبا را ارائه کردند.
لازم به ذکر است، در پایان این نشست به دلیل اقدامات ارزشمند ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در جهت مدیریت موفق سفرهای قشم، لوح تقدیر توسط ولی تیموری رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر کشور به کیهان عباسیان رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم اهداء شد.
پیادهسازی هماهنگی خدمات سفر در قالب دیجیتالی به شکل علمی و حرفهای در قشم
پرینتنشست اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با حضور کیهان عباسیان سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم و رئیس این ستاد، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر کشور، سیدجواد موسوی مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری این وزارتخانه، سهراب بناوند سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان و جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در مرکز بینالمللی رشد قشم برگزار شد.
https://sobhedarya.ir/?p=2622
برچسب ها
نوشته های مشابه
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Friday, 11 October , 2024