آئین افتتاحیه «جام رسانه امید» با حضور جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) در امور بسیج اقشار استان هرمزگان، رئیس سازمان بسیج رسانه استان هرمزگان، مدیرعامل شرکت ایزوایکو و جمعی از اصحاب رسانه در مجتمع کشتی‌سازی فراساحل ایران در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش صبح دریا نیوز ، مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از مجموعه این شرکت گفت: ایزوایکو توانست با اثبات توانمندی های خود و نیز ایجاد باورمندی به مدیران داخلی، قرارداد ساخت دو شناور بزرگ را در داخل کشور منعقد کند.

سلمان ضربی با بیان این که ایزوایکو موفق شده تا دو سفارش ساخت کشتی را در داخل بگیرد، افزود: این اتفاق بزرگی در زمینه ساخت در بزرگ ترین مجتمع کشتی سازی کشورمان بشمار می رود .

وی در همین زمینه توضیح داد: دو سفارش اخیر که قرارداد یکی نهایی و پیش پرداخت نیز صورت گرفته مربوط به ساخت یک کشتی ۱۴۵ متری است و کشتی دیگری را نیز در مرحله اخذ پیش پرداخت هستیم تا بزودی کار ساخت آنها را در ایزوایکو آغاز کنیم.

ضربی با تصریح بر این که کشور دارای زیرساخت خوب و کم نظیری برای کشتی سازی در بندرعباس است و ساخت کشتی برای مجتمع ایزوایکو از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: یکی از نقایصی که در گذشته در مجتمع کشتی سازی با آن مواجه بودیم نوسازی شناورها بود که این روزها کمتر به آن مشغول هستیم و در حال برطرف کردن این نقیصه هستیم

به گفته مدیرعامل ایزوایکو، در بخش تعمیرات در این مجتمع وضعیت خوبی را شاهدیم به طوری که تا پایان سال ظرفیت خالی برای تعمیرات نداریم و در حوزه ساخت سکوهای نفتی و گازی در بخش دریا نیز سفارشات خوبی اخذ شده که در تلاشیم ظرف ۱۸ ماه آینده آنها را تحویل دهیم.

ضربی، از ثمرات سفارش ساخت کشتی در داخل را جلوگیری از خروج ارز و کاهش قیمت تمام شده کشتی و نیز ایجاد باورمندی در وجود صنعت داخلی برای انجام کارهای بزرگ در مسیر اقتصاد دریامحور عنوان کرد.

رئیس بسیج رسانه هرمزگان نیز عنوان کرد: اردوی راویان پیشرفت بسیج رسانه هرمزگان در راستای فرامین مقام معظم رهبری و امید آفرینی در جامعه با حضور خبرنگاران این استان در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع دریایی فراساحل ایران (ایزوایکو) برگزار شد تا دستاوردهای انقلاب را در سطح جامعه معرفی کنیم.

سرهنگ محمدرسول جلالی اظهار داشت : انقلاب اسلامی ایران و جمهوری اسلامی ایران در دوران عمر بیش از چهل ساله خود دستاوردهای بسیاری داشته که برخی از آن‌ها در حوزه صنعتی است که باید به جامعه معرفی شود.

جلالی  یادآور شد: خبرنگاران حاضر در این اردو از بخش‌های مختلف مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بازدید کرده و با دستاوردهای مهم این حوزه آشنا شدند.

رئیس بسیج رسانه هرمزگان ادامه داد: معرفی درست این دستاوردها می‌تواند روحیه غرور ملی و افتخار به هویت ایرانی را عمیق‌تر کرده و بر نشاط اجتماعی بیفزاید که این کار باید توسط متخصصان حوزه رسانه ، تبلیغات و خبرنگاران انجام شود که به‌ خوبی می‌توانند بافکر و ایده و نظر خود آثار عمیقی در جامعه داشته باشند.

وی مطرح کرد: اکنون ۲۶۳۰ نفر  در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در زمینه‌های تعمیر کشتی، ساخت جکت‌های نفتی و غیره مشغول بکار هستند که بنا به گفته مسئولان آن می‌تواند تا ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

جلالی  ابراز داشت : این مجتمع خدمات خوبی در زمان تحریم به بخش دریایی کشور داده است و در زمینه نفت و گاز اکنون ۲ طرح بزرگ را در میدان نفتی فروزان و مرحله ۱۱ پارس جنوبی در دست دارد که مجموع اعتبار اجرای آن‌ها ۲۵۰ میلیون دلار است.

رئیس بسیج رسانه هرمزگان افزود: اکنون مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در زمینه ساخت کشتی هم قرارداد ساخت ۲ فروند کشتی را منعقد کرده که به‌زودی عملیات ساخت کشتی اول آغاز خواهد کرد و کشتی دوم که ۱۴۵ متر طول دارد روند ساخت آن در هفته‌های آینده آغاز خواهد شد.

جلالی در خصوص این رویداد چهل و هشت ساعته اظهار داشت : یکی دیگر از اهداف جام رسانه امید؛ امید آفرینی است و خبرنگاران می‌توانند تولیدی‌های رسانه‌ای خود را به پایگاه اطلاع‌رسانی این جام به نشانی jromid.ir ارسال کنند.

مسئول بسیج رسانه هرمزگان خاطرنشان کرد: محورهای این جام رسانه‌ای جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امید است که علاقه‌مندان به شرکت می‌توانند آثار خود را در قالب‌های ایده‌پردازی، گزارش مکتوب (خبری، تحلیلی، تحقیقی)، یادداشت و سرمقاله، پادکست، تیتر، عکس، پوستر و اینفوگرافی و کلیپ موبایلی ارسال کنند.

علیرضا مروج قائم مقام مجتمع ایزوایکو در این آئین خاطرنشان کرد: در مجتمع کشتی‌سازی و در حضور اصحاب رسانه هم‌ قسم می‌شویم که در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب، از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم و همه با هم با همت و جدیت برای پیشرفت ایران اسلامی تمام تلاشمان را به کار ببندیم و دشمن را از بابت مشکلات و تمام مسائلی که دشمنان را دنبال می‌کند مأیوس کنیم.

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) در امور اقشار بسیج استان هرمزگان  در این آئین گفت :  آن چیزی که امروز برای شهدای گرانقدر می‌توانیم بگوییم این است که «شهدا، ما شرمنده شما هستیم» شهدایی که تمام هستی خود را نثار کردند تا ما امروز آسایش داشته باشیم و در نظام مقدس جمهوری اسلامی به راحتی زندگی کنیم. بزرگترین نعمتی که خداوند به انسان عطا می‌کند زندگی است، شهدا از نعمت زندگی گذشتند و ما نمی‌توانیم بر این نعمت، قیمت بگذاریم اما شهدا این کار بزرگ را انجام دادند و ایثارگری کردند.

جعفر اسلامی ، افزود: موضوع مشترکی که در وصیت‌نامه همه شهدا شاهدیم؛ پشتیبانی از ولایت فقیه است، چراکه نعمت ولایت فقیه سبب شد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پیروزی برسد و رهبری‌های مدبرانه‌ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) سبب شد مردم بر رژیم منحوس پهلوی به پیروزی دست یابند. به برکت ولایت مطلقه فقیه است که نظام مقدس در جهان مقتدرانه در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار ایستاده و ولایت فقیه همچون خاری در چشم دشمنان اسلام و انقلاب است.

اسلامی ادامه داد: موضوع دیگری که در وصیت‌نامه شهدا مورد تأکید قرار گرفته؛ حجاب است، فرقی هم ندارد که حجاب زنان یا مردان باشد، امروزه شاهدیم که دشمن، حجاب را مورد هجمه قرار داده و لذا باید این موضوع را مورد بررسی قرار داد‌.

وی تأکید کرد: وظیفه همه ما در برابر ایثارگری شهدا، این است که پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی باشیم، هرکس در هر منصب و موقعیتی که هست باید به این وظیفه خود به نحو احسن عمل کند، همگان باید بدانند هرکس عهده‌دار هر مسئولیتی که هست جای پای یک شهید نشسته و باید قدردان این نعمت باشیم و تلاس کنیم تا روز به روز به پیشرفت‌های بیشتری دست یابیم.

گفتنی است، در این آئین همچنین اصحاب رسانه و کارکنان شرکت ایزوایکو به استقبال از حضور پیکر مطهر شهید گمنام شتافتند.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /