معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت : نرخ باسوادی جمعیت ۶ سال و بالاتر در استان با توجه به سرشماری انجام شده هم اکنون به ۹۰.۶ دهم رسیده است.

به گزارش صبح دریانیوز ، احمد جعفری افزود : جمعیت ۶ ساله و بالاتر استان در سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۲۷۸ نفر بوده که از این تعداد یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۹۵۲ نفر باسواد و ۱۸۵ هزار و ۷۸۶ نفر بی‌سواد بودند.

جعفری بیان کرد : به عبارتی از هر ۱۰۰ نفر جمعیت ۶ ساله و بالاتر تعداد ۸۷.۸ نفر باسواد و ۱۲.۱ نفر بی‌سواد هستند که در مقایسه با سرشماری ۱۳۹۰ حدود ۴.۱ درصد رشد نشان می‌دهد که در بین استان‌های کشور رتبه استان در این شاخص ۱۱ محاسبه شده است.

وی اظهار کرد : نرخ باسوادی در جمعیت مردان استان برابر ۹۰.۷ درصد و زنان ۸۴.۹ درصد است و اختلاف درصد باسوادی بین زنان و مردان ۵.۸ است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد : براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد ۷۲ هزار و ۴۱۶ نفر مرد بی‌سواد و ۱۱۳ هزار و ۳۷۰ زن بی‌سواد ثبت شده است.

جعفری یادآور شد : این وضعیت ، از لحاظ جعرافیایی نشان می‌دهد تعداد بی‌سوادان شهری ۶۳ هزار و ۸۲۳ نفر و مناطق روستایی ۱۲۱ هزار و ۲۶۴ نفر بوده است.

وی بیان کرد : طبق اعلام سازمان نهضت سواد آموزی کارنامه عملکرد و ارزیابی استان هرمزگان در شاخص‌های ۲۱ گانه حوزه سوادآموزی کشور، خوب و قابل قدردانی است.

پایان خبر /