معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد هرمزگان گفت: مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ در تاریخ 30 خردادماه سال 1402 برگزار شد و اخذ گزارش مقبول از حسابرس و بازرس قانونی یکی از مهم‌ترین نتایج عملکرد سال ۱۴۰۱ شرکت فولاد هرمزگان بود که در جلسه اشاره‌شده توسط نماینده حسابرس قرائت شد و شفافیت آن نیز به تأیید نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مصطفی متقی در خصوص نظر حسابرس در مورد گزارش مالی شرکت فولاد هرمزگان، بیان کرد: اظهارنظر حسابرسی برای عملکرد یک بنگاه اقتصادی نشان‌دهنده وضعیت مدیریت اجرایی، عملیاتی، مالی و همچنین راستی‌آزمایی فعالیت‌ها از دیدگاه یک ناظر حقوقی قانونی مستقل و اعتباردهی به صورت‌های مالی است. اظهارنظر حسابرس مستقل، سهام‌داران و جامعه را در جریان اثربخشی، کارایی و رخدادهای مالی در پروژه‌ها و قراردادها شرکت مورد حسابرسی قرار می‌دهد.

وی افزود: حسابرسی شامل اجرای روش‌هایی به‌منظور صحه‌گذاری اطلاعات و داده‌های افشاشده از تمام جنبه‌های بااهمیت در صورت‌های مالی یک شرکت است. حسابرسی به‌منظور ارزیابی مطلوب رویه‌های حسابداری، راستی‌آزمایی برآوردهای حسابداری انجام‌شده در زمینه کلیه اطلاعات صورت‌های مالی صورت می‌پذیرد که در نهایت منجر به افزایش اطمینان استفاده‌کنندگان علی‌الخصوص سهام‌داران از آن می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد هرمزگان اضافه کرد: منظور از اظهارنظر مقبول اظهارنظری است که حسابرس را به این یقین برساند که با بررسی صورت‌های مالی بر اساس استانداردهای حسابداری با رعایت منافع سهام‌داران، کلیه عملکرد شرکت که نهایتاً در گزارش‌های واحد مالی مورد رسیدگی قرار گرفته، در مختصات قابل‌قبول قرار دارد. در واقع، حسابرس باید این به نتیجه برسد که در بررسی وضعیت مالی، نتایج عملیات و تغییرات در وضعیت مالی از جنبه‌های مختلف، مطابق معیارهای پذیرفته‌شده حسابداری است. اظهارنظر «مقبول» در گزارش حسابرس مستقل، زمانی رخ می‌دهد که صورت‌های مالی، از هر نوع تحریفی به دور باشد.

متقی تأکید کرد: شرکت فولاد هرمزگان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد کشور و پذیرفته‌شده در بازار سرمایه با نماد «هرمز»، توانست در سال ۱۴۰۱ نظر «مقبول» مؤسسه حسابرسی را برای گزارش خود دریافت کند. اخذ گزارش مقبول از مؤسسه حسابرسی تراز اول و معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار نشان‌دهنده رعایت همه ضوابط، قوانین حاکمه و آیین‌نامه‌های داخلی منطبق بر رعایت صرفه و صلاح شرکت بر اساس گزارش‌های کنترل‌های اقتصادی است و در صورت عدم رعایت موضوع که باعث تنزیل حقوق صاحبان سهام می‌شود، این امر توسط حسابرس جزء بندهای شرط در گزارش صورت‌های مالی افشا می‌گردید؛ اما با تلاش همه همکاران در شرکت فولاد هرمزگان و تلاش مستمر در ارزش‌آفرینی، تولید کیفی، کنترل بهای تمام‌شده، تعالی سازمان و توسعه نیروی انسانی، خرید اقتصادی و حضور در بازارهای داخلی و خارجی، این شرکت توانست در نهایت با سود خالص ۵۴ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال سال ۱۴۰۱ را به پایان برساند.

وی در پایان تصریح کرد: تلاش همه همکاران در اعتلای نام «فولاد هرمزگان» و حفظ رشد منافع سهام‌داران ستودنی است و ادامه این روند، سرلوحه کار همه ارکان این شرکت خواهد بود.

پایان خبر /