معاون امور عمرانی استاندار هرمزگان از روند بازسازی و توسعه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب به صنایع غرب بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، زندیه وکیلی در این بازدید که مدیرعامل آبفا نیز حضور داشت، با اشاره به روند بازسازی و توسعه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس تصریح کرد: تکمیل این پروژه که به عنوان یکی از طرح های حیاتی و مطالبه عمومی مردم بندرعباس است و باید در تکمیل آن سرعت به خرج داد.

وی همچنین با اشاره به نیاز صنایع به آب چه در بخش صنعت و چه در بخش فضای سبز در تعهد، گفت: صنایع غرب باید پیش بینی های لازم برای فضای سبز خود نیز داشته باشند چرا که وضعیت فضای سبز موجود مطلوب نیست و با انتقال پساب باید در بخش فضای سبز صنایع نیز مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه این نشست عبدالحمید حمزه پور با اشاره به موانع سر راه تکمیل طرح انتقال پساب به صنایع غرب گفت : تکمیل طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس نیازمند تامین برق و زمین مورد نیاز است و در این زمینه باید هماهنگی های لاازم انجام داد تا این مجموعه طبق پیش بینی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس در حال حاضر ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که عملیات ارتقا، احداث تاسیسات تصفیه تکمیلی آن و خط انتقال و مخازن در حال انجام است که امیدواریم بخشی از آن تا پایان امسال تکمیل و سال آینده پساب فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب بندرعباس برسد.

شهروز شجاعی مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت خلیج فارس که سرمایه گذاری این پروژه را بر عهده دارد، با اشاره به وضعیت این پروژه به بیان فرصت های تصفیه فاضلاب و پساب آن برای صنایع پرداخت و گفت: مشارکت حداکثری در تکمیل این پروژه یکی از ضرورت هاست که امیدواریم به نتیجه پیش بینی شده دست پیدا کنیم.

پایان خبر /