مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در دیدار با گروهی از سفرای منتخب جمهوری اسلامی ایران بیان داشت : آمادگی پذیرایی از سرمایه‌گذاران خارجی را داریم و امیدوارم شما بتوانید مزیت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه عظیم اقتصادی را به گوش جهانیان برسانید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس میزبان گروهی از مدیران وزارت خارجه و سفرای ایران در کشورهای آذربایجان ، کنیا ، ازبکستان و بلغارستان بود.

کامران داستانی ضمن خوشامدگویی به هیئت اعزامی وزارت خارجه ، این اقدام را سبب افزایش امکان جذب سرمایه‌گذار خواند و گفت: آمادگی پذیرایی از سرمایه‌گذاران خارجی را داریم و امیدوارم شما بتوانید مزیت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه عظیم اقتصادی را به گوش جهانیان برسانید.

داستانی این منطقه را یکی از مستعدترین مناطق برای تولید و صادرات مواد معدنی توصیف کرد و افزود : ما در کیفیت هم مثال‌زدنی هستیم و استانداردهای جهانی را رعایت می‌کنیم و اگر چنین نبود کشورهای متعددی در دنیا خریدار محصولات ما نبودند.

وی در پایان خواستار بسترسازی و بررسی راه‌های صادرات بیشتر از این منطقه به کشورهای هدف شد.

در ادامه رئیس هیئت‌مدیره و معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خطاب به سفرای حاضر در جلسه بیان داشت: این ظرفیت وجود دارد که به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی باشیم و امیدواریم شما بتوانید ما را در این زمینه کمک کنید.

عبدالعظیم نجیبی به آمار اشتغال ۱۴ هزار نفری این منطقه اقتصادی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در حدود دو میلیون دلار صادرات غیر نفتی از این منطقه صورت گرفته است که این مبلغ بیانگر نقش بسیار موثر این منطقه در اقتصاد محلی و ملی را نشان می دهد

وی ادعا کرد: بی‌اغراق بهترین مکان برای تولید فولاد، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس است.

رئیس هیئت‌مدیره و معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را مناسب برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواند و گفت: بااین‌حال برنامه‌های توسعه‌ای متعددی در این زمینه طرح‌ریزی شده است.

نجیبی در پایان افزود : باید توجه ویژه‌ای به منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس صورت گیرد تا زیرساخت‌ها تقویت شود و ما خوش‌بینیم که تبادل اطلاعات و دانش بتواند این منطقه را به دنیا بهتر بشناساند.

گفتنی است ، پس از پایان این نشست گروه اعزامی سفیران منتخب جمهوری اسلامی ایران از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بازدید به عمل آوردند.

پایان خبر /