استاندار هرمزگان در جلسه ستاد اربعین استان گفت : تاکنون تعداد ۱۷ هزار هرمزگانی در سامانه سماح برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در ششمین جلسه ستاد اربعین استان هرمزگان اظهار کرد : از این تعداد ۱۰ هزار نفر مرد و ۷ هزار نفر زن هستند ، بالغ بر ۱۵ هزار نفر خواستار خروج از طریق مرز شلمچه و باقی زائران نیز از سایر مبادی خروجی به کشور عراق اعزام خواهند شد.

دوستی بیان کرد : اعزام و بازگشت زائران از تاریخ ۲۷ مرداد تا ۲۶ شهریور ماه خواهد بود، پیش‌بینی شده پیک سفرها نیز از ۳۰ مرداد تا ۸ شهریور باشد بر همین اساس باید برنامه‌ریزی مشخصی برای اعزام و بازگشت زائران از عراق انجام شود.

وی تصریح کرد : تامین اتوبوس انتقال زائران یکی از اولویت‌های مهم است که کمیته حمل و نقل موظف است نسبت به تامین اتوبوس با کیفیت اقدام و نسبت به کنترل قیمت بلیط نیز اهتمام ورزد.

دوستی ادامه داد: در حوزه درمانی نیز اقدامات خوبی صورت پذیرفته و موکب درمانی در عمود ۴۷۱ پیش‌بینی شده است علاوه بر این ۸ درمانگاه عمومی نیز در مسیر به زائران حسینی خدمات درمانی ارائه خواهند کرد، همچنین تامین دارو نیز در اولویت قرار دارد.

وی اضافه کرد: برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مواکب نیز برنامه‌ریزی شده تا از این حیث هم خدمات‌دهی به زائران حسینی با مشکلی مواجه نشود، برای تامین یخ مورد نیاز نیز در تلاش برای تامین یخ بهداشتی برای مواکب هستیم.

استاندار هرمزگان با تاکید بر فعال شدن تمام کمیته‌های ستاد اربعین برای بهبود خدمات رسانی به زائران گفت : فرمانداران سراسر استان به ویژه شهرستان‌های غربی باید در آماده‌باش باشند و خدمات‌رسانی به زائران را انجام دهند.

پایان خبر /