مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت : تا پایان امسال با اجرای 71 پروژه آبرسانی ، وضعیت آب شرب 157 روستا و دو شهر بهبود و به پایداری مناسبی خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عبدالحمید حمزه پور در تشریح جزئیات آبرسانی به این روستاها افزود : با توجه به توسعه شهرها و روستاها و همچنین افزایش جمعیت و نیاز به منابع جدید آبی، طرح های توسعه ای شرکت آب و فاضلاب بدون وقفه ادامه دارد تا مشترکین آبفا در آینده با چالش کم آبی مواجه نشوند.

حمزه پور با بیان اینکه دولت تاکید ویژه ای بر تامین نیاز آبی مردم و اقدامات زیرساختی برای تامین آب پایدار دارد ، تصریح کرد : این حمایت ها باعث شده تا پروژه های متعددی در استان هرمزگان پیش بینی و عملیات اجرایی آن آغاز شود که خوشبختانه با حمایت های همه جانبه استاندار هرمزگان افق روشن و امیدوار کننده ای در حوزه تامین آب استان هرمزگان وجود دارد.

وی افزود : برای تامین نیاز آبی ۱۵۷ روستا و دو شهر درگهان و جناح ، مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی ، مجتمع های روستایی و محرومیت زدایی پیش بینی شده است که نیاز آبی جمعیتی بالغ بر ۲۳۸ هزار و ۹۰۹ نفر را تامین خواهد کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ، ۱۲ روستا از محل اعتبارات مجتمع روستایی ، ۳۵ روستا از محل اعتبارات محرومیت زدایی ، ۷۵ روستا از محل اعتبارات استانی و ۳۵ روستا از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث آب شیرین کن ها، به آب شرب پایدار دست پیدا خواهند کرد.

حمزه پور ادامه داد : منبع تامین آب این طرح ها، ۶ سایت آب شیرین کن به ظرفیت ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز خواهد بود؛ همچنین عملیات اجرایی شامل ۴۲۶ کیلومتر خط انتقال، ۴۸۸ کیلومتر شبکه توزیع، ۵۸ باب مخزن با ظرفیت ۳۰ هزار متر مکعب، ۱۹ باب ایستگاه پمپاژ و تجهیز ۱۹ حلقه چاه انجام خواهد شد.

وی همچنین به تکمیل تصفیه خانه فاضلاب میناب اشاره کرد و گفت : ظرفیت مدول اول این پروژه ۷ هزار و ۶۲۰ متر مکعب است که برای بهره برداری از آن ۷٫۹ کیلومتر خط انتقال، ۵۴ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی جمع آوری، پیش بینی و به اتمام می رسد.

پایان خبر /