بازدید دوره ای از حوضچه های شیرالات خط انتقال آب سد سرنی به تصفیه‌خانه با هدف بررسی وضعیت سلامت قطعات شیرالات و عملکرد صحیح تاسیسات صورت پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مدیر منابع آب شهرستان میناب و سیریک گفت : پیرو دستورالعمل سرویس و نگهداری از خط انتقال آب سد سرنی به تصفیه‌خانه سرنی بازدید دوره‌ای از این خط انتقال با هدف اطمینان از عملکرد تجهیزات و تاسیسات به طور مداوم و دوره ای صورت می پذیرد.

مالک بهرامپور ادامه داد: این خط انتقال دارای ظرفیت انتقال حداکثر ۱ متر مکعب بر ثانیه به طول ۴۰ کیلومتر و دارای حوضچه های متعدد می باشد.

وی با اشاره به اهمیت آماده به کار بودن و سلامت تجهیزات موجود در تاسیسات آبی گفت: در این بازدید ها، حوضچه های شیرآلات بازدید و درصورت وجود آب تخلیه می شوند و در ادامه نیز شیرهای هوا بازدید می شوند که در صورت خرابی یا نیاز به تعویض اقدامات لازم صورت می گیرد.

مدیر منابع آب شهرستان میناب و سیریک تشریح کرد: شیرهای پروانه ای در فواصل زمانی معین باید مورد بازدید کامل قرار گرفته تا در صورت وجود نشتی رفع عیب انجام  و همچنین  در فاصله زمانی تعیین شده  به طور کامل باز و بسته می شوند تا از روانی و بی سر و صدا بودن و عدم وجود نشتی اطمینان حاصل گردد.

بهرامپور در همین خصوص افزود: حوضچه های تخلیه رسوب نیز توسط متخصصین شرکت آب منطقه ای  مورد  بازبینی دقیق  قرار می گیرند تا از سلامت قطعات اطمینان حاصل شده و رسوب احتمالی داخل لوله تخلیه گردد و در ادامه نیز کلیه قطعات حوضچه ها با توجه به رطوبت بالای منطقه ضد زنگ پوشش آن بررسی می شود تا در صورت لزوم ترمیم گردند.

پایان خبر /