مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری به منظور جابه‌جایی ۱۳ هزار و ۷۲۸ مسافر و گردشگر و حمل یک‌هزار و ۸۹۲ خودرو فعال شده است.

به گزارش صبح دریانیوز ، حسین عباس‌نژاد با اشاره به تمهیدات این اداره‌کل برای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ افزود : در مجموع سه هزار و ۵۳۷ نفر از کارکنان پشتیبانی و عملیاتی، خدمه شناورهای مسافری، تفریحی و لندینگ کرافت‌ها، بازرسان طرح، برج‌های کنترل بنادر و مسئولان بنادر استان در این طرح حضور دارند.

عباس‌نژاد با بیان اینکه طرح تسهیل سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه امسال آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد ، گفت : ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری به منظور جابه‌جایی ۱۳ هزار و ۷۲۸ مسافر و گردشگر و حمل یک‌هزار و ۸۹۲ خودرو فعال شده است.

وی ادامه داد : در مجموع ۴۳ شناور مسافری به ظرفیت چهار هزار و ۷۰۷ نفر و۴۶ لندینگ‌کرافت ویژه حمل یک‌هزار و ۸۹۲ خودرو فعال شده است.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان مجموع ظرفیت شناورهای گردشگری در اجرای این طرح را ۵۱۸ شناور گردشگری با ظرفیت جابه‌جایی بیش از ۹ هزار گردشگر اعلام کرد.

به گفته عباس‌نژاد ، ۳۵ ایستگاه همیار ناجی و ۲۴ ایستگاه غواصی ویژه طرح نوروز ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده که در بنادر مسافری و گردشگری ، اسکله‌ها ، جزایر و سواحل استان مستقر می‌شوند.

وی گفت : در کنار ۱۰ مسیر مجاز برای تردد مسافران و گردشگران دریایی در این استان، سه مسیر پشتیبان و دو مسیر بین‌المللی به عنوان مسیرهای مجاز در ایام سفرهایی دریایی نوروز ۱۴۰۳ درنظر گرفته شده است.

گفتنی است ، در طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ استان هرمزگان ، حضور سه میلیون و ۴۰۸ هزار و ۹۵۶ مسافر و ۶۵۲ هزار و۴۱۰ گردشگر به این استان به ثبت رسید.

پایان خبر /