مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی هرمزگان گفت : ۴ پروزه گردشگری در استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد محسنی با اعلام این خبر گفت : با توجه به اینکه این اداره کل به عنوان یکی از ادارات پیشران در توسعه استان معرفی شده ، پس از بررسی و نیاز سنجی ، ۴ پروژه پیشران آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران شده است.

محسنی افزود : این پروژه ها شامل ، راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی در ابوموسی ، تله کابین کوه گنو ، گردشگری خوریات استان و آکواریوم ساحلی بندرعباس است که با توجه به مقیاس و تنوع جذابیت مقصد می‌توانند مورد توجه سرمایه‌گذاران بخش گردشگری باشند.

وی مزیت‌های راه‌اندازی تله کابین کوه گنو را مجاورت با روستاهای گردشگری در شمال بندرعباس دانست و افزود : خاص بودن پوشش گیاهی و جانوری منطقه کوه گنو ، وجود بام خلیج‌فارس در منطقه گردشگری مستقر در ایستگاه دوم تله کابین از دیگر مزیت‌های این طرح است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی هرمزگان ، گردشگری خوریات استان را پروژه بعدی عنوان کرد و افزود: گردشگری طبیعی با رویکرد شناساندن ظرفیت خورهای گردشگری، توانمندسازی جوامع محلی و حمایت از صنعت گردشگری از اهداف این پروژه است.

محسنی آکواریوم ساحلی بندرعباس را یکی دیگر از پروژه‌های پیشران استان اعلام کرد و گفت : استقرار در ساحل مرکز استان، سنخیت محلی با مشاغل اکثر ساحل نشینان، استقرار در پایتخت اقتصادی کشور، مهمان پذیر بودن و مزیت غالب دریا و ساحل در استان و بندرعباس از مزیت‌های این پروژه است.

وی افزود : صدور مجوز راه اندازی اقامتگاه های بومگردی در ابوموسی نیز از دیگر پروژه های گردشگری است که با هدف توسعه و ارتقای صنعت گردشگری در جزیره ابوموسی انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی هرمزگان اظهار داشت : فرصت‌های مذکور در اراضی ملی واقع شده اند و هدف از این کار تسریع روند واگذاری به سرمایه گذاران است..

محمد محسنی اضافه کرد : ۴۰ پروژه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری آماده شده که مشخصات این فرصت‌ها به زودی اعلام می‌شود.

محسنی تاکید کرد : سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه گذاری در این پروژه‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان واقع در بندرعباس نرسیده به میدان فرودگاه مراجعه نمایند.

پایان خبر /