معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به پایان تعمیرات اساسی و زیرآبی اسکله شناور بندرگاه جاسک گفت : با به آب‌اندازی و انتقال این اسکله فلزی به بندرجاسک ، چرخه فعالیت‌ ترددها شتاب بیشتری می گیرد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، فریدون پیشدار هزینه تامین مصالح ، مواد و دستمزد انجام تعمیرات و انتقال اسکله فلزی شناور بندرگاه جاسک را مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد که توسط سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده است.

وی با بیان اینکه استقرار این اسکله فلزی در بندرگاه جاسک ظرفیت پذیرش شناورهای مسافری در بندرگاه جاسک به نحو مطلوبی حفظ شده است ، گفت : این اسکله با ۴۰ سانتی‌متر آبخور ، ۱۲ مترطول ، سه متر عرض و دارای ۱,۳۰ متر ارتفاع می‌باشد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد : جنس بدنه این اسکله نیز از نوع فولاد دریایی بوده و حداقل ماندگاری آن در آب دریا پنج سال در نظر گرفته شده است.

به گفته پیشدار ، اسکله‌های فلزی شناور با بیش از یک‌دهه کارآیی از پرکاربردترین تجهیزات پهلوگیری و جدا شدن و تردد دریایی ایمن انواع شناورهای مسافری، جست‌وجو و امداد و نجات دریایی انواع شناورهای طرح گردشگری بوده و به دلیل جابجایی عمودی همزمان با جزر و مد از ایمن‌ترین اسکله‌ها به شمار می‌روند.

پایان خبر /