هرمزگان رتبه نخست احیای واحدهای راکد تولیدی و صنعتی در کشور را کسب کرد ؛ شرکتی که رئیس جمهور در آن حضور یافت بعد از شش سال نیمه تعطیلی ، دوباره احیا شده است.

به گزارش صبح دریانیوز ، رئیس جمهور در مراسم جشن احیای واحدهای راکد تولیدی و صنعتی در بندرعباس گفت : نهضت راه اندازی مجدد کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود : ۱۴ کشتی در این واحد درحال ساخت است درحالی که این واحد در سال ۹۷ به تعطیلی کشیده شده بود.

وی گفت : نهضت احیای کارخانجات نیمه تعطیل باید قوی‌تر از گذشته دنبال شود. هم اکنون نهضت احیای کارخانجات راکد به کانال ۷ هزار رسیده است.

استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی کافی نیست و از همه می‌خواهم برای استقلال اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

با تلاش انقلابی وزیر جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی تاکنون ۱۲ هزار مجوز صیادی برای صیادان هرمزگان صادر شده است که آرامش خانواده‌های این صیادان را در پی داشته است.

برخی از این صیادان برای کسب مجوز صیادی ۲۰ سال منتظر بوده اند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به قدمت هرمزگان اشاره کرد و گفت : از زمان حضور متجاوزانه پرتغالی ها که مردم ایستادگی کردند تا پیروزی انقلاب و تا دفاع مقدس و شهدای سرافرازی که در این منطقه می بینیم که تقدیم انقلاب شده و امروز می بنیم که کارهای بزرگی به دست مردم جهادی و انقلابی انجام می شود.

هرمزگان رتبه نخست احیای واحدهای راکد تولیدی و صنعتی در کشور

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز در این مراسم گفت : از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷ هزار و ۴۳۹ واحد راکد در کشور به چرخه تولید بازگشته است.

نماینده دولت در احیای کارخانجات راکد افزود : بر این اساس ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شده است.

مدنی گفت: با اینکار ۲۲۴ هزار میلیارد تومان منابع بخش خصوصی احیا شد.

وی با اعلام اینکه هرمزگان رتبه نخست را در احیای واحد‌های تولیدی راکد به خود اختصاص داده است ، گفت : بین ۸ تا ۹ درصد واحد‌های احیای شده کل کشور در هرمزگان است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت : با احیای این واحد‌های تولیدی ۱۷ هزار و ۸۰۰ زندگی احیا شد.

مدنی افزود : با احیای واحد‌های راکد تولیدی در هرمزگان حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم نیز احیا شد.

مدیر عامل شرکت کشتی سازی سپهر دریا جنوب یکی از این واحد های تولیدی تازه احیا شده گفت : این شرکت از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را با دریافت پروانه بهره برداری آغاز کرده است.

کامبیز عرب افزود : بیشتر مشکلات این شرکت در زمینه‌های بانکی، شبکه مالیاتی و ارزی بود که در کارگروه رفع موانع تولید با همکاری دولت برطرف شد.

عرب گفت : این شرکت بعلت تحریم‌های بین المللی و بانکی در زمینه تولید با مشکل و نوساناتی روبرو و از سال ۱۳۹۶ تا شهریور ۱۴۰۰ بصورت نیمه فعال و راکد شد.

وی افزود : با بهره گیری از مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در دو سال گذشته، بسیاری از موانع پیش روی این شرکت برداشته شد.

مدیر عامل شرکت کشتی سازی سپهر دریا جنوب افزود: اکنون با راه اندازی دوباره این شرکت برای ۴۰۰ تن بصورت مستقیم و ۲۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

کامبیز عرب گفت : این شرکت با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ فروند کشتی، قابلیت افزایش به ۵۰ فروند دارد.

عرب با اشاره به اینکه اکنون ۱۵ فروند کشتی در این شرکت درحال ساخت است ، افزود : از زمان راه اندازی این شرکت تاکنون ۲۰ فروند کشتی بصورت کامل تولید و ۱۰۰ فروند کشتی تعمیر شده است.

وی گفت : در سفر دور دوم ریاست جمهوری قرار بر مصوب شدن تسهیلاتی کمکی به این شرکت شده است.

رئیس جمهور در سفر به هرمزگان از این شرکت بازدید کرد.

پایان خبر /