معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پس از بازدید میدانی پروژه های آبرسانی استان هرمزگان ، با مثبت ارزیابی کردن روند آبرسانی در هرمزگان بر تداوم این سیاست تاکید کرد.

به گزارش صبح دریانیوز ، علیرضا جزء قاسمی با بیان اینکه پروژه های بزرگ و مهمی در حوزه آبرسانی هرمزگان به سرانجام رسیده یا در مرحله اجراست ، افزود : در بازدید دو روزه ، ظرفیت های استان و پروژه های سفر وزیر به هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه با همتی که مدیرعامل آبفا و دست اندرکاران این شرکت داشتند ، روند اجرای پروژه ها مثبت بود.

جزء قاسمی تصریح کرد : خشکسالی های پی در پی و بارش کم امسال، می طلبد تا به پروژه های تامین آب استان هرمزگان سرعت ببخشیم.

به گفته وی ، بیشتر فصول و ماه های سال در هرمزگان گرم است و این وضعیت همیشگی است و بر خلاف دیگر استان ها، منابع آبی پایدار ندارد ولی با داشتن ظرفیت شیرین سازی آب دریا، باید به آن توجه جدی تر کرد.

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور گفت : با توجه به شرایط هرمزگان و نیاز به اجرای پروژه های آبرسانی، تزریق اعتبار به پروژه های مهم را پیگیری می کنیم تا جمعیت بیشتری در هرمزگان از پروژه های شیرین سازی آب دریا بهره مند شوند.

علیرضا جزء قاسمی ادامه داد : خوشبختانه با وارد مدار شدن دو پروژه نمک زدایی در قشم رضایت مردمی نیز به همراه داشته است که باعث خوشحالی است.

جزء قاسمی پروژه آبرسانی به شهرستان بستک را مهم ارزیابی کرد که به سرعت در حال انجام است و فاز اول آن پیشرفت خوبی دارد که امیدواریم تا قبل از پایان سال به بهره برداری برسد.

وی در ادامه ، سرمایه انسانی را ارزشمند توصیف کرد و گفت : سعی کنیم سرمایه انسانی را حفظ کنیم.

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور استفاده از نیروهای جوان در استان هرمزگان را قابل تقدیر دانست و گفت : این اتفاق مثبتی است که در استان های دیگر کمتر مورد توجه است.

در ادامه این نشست ، مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور نیز بر شناسایی شرایط بحران تاکید کرد.

اکبری آمادگی نیروها در زمان بحران را مورد اشتره قرار داد و گفت : این آمادگی باعث می شود تا اگر اتفاقی رخ داد با مدیریت صحیح جلوی تبدیل آن به معضل را گرفت.

در ادامه این نشست ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز با اشاره به اهمیت تامین آب استان هرمزگان به دلیل موقعیت استراتژیک آن افزود: بازدید دو روز گذشته معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری آبفای کشور و مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در همین راستا بود و مسائل پیش روی پروژه های آبرسانی بررسی شد.

عبدالحمید حمزه پور ادامه داد : پروژه های بزرگ آبرسانی در استان هرمزگان یا در ماه های اخیر وارد مدار بهره برداری شده یا در دستور کار است که با تکمیل آنها، مردم خدمات دولت در حوزه آبرسانی را لمس خواهند کرد.

به گفته حمزه پور ، طی دو روز از ۵ شهرستان واقع در مرکز و غرب استان بازدید شد و وضعیت پروژه های در دست اقدام و نیازهای شهرستان های بندرعباس، قشم، خمیر، لنگه و بستک بررسی شد.

پایان خبر /