استاندار هرمزگان از فراهم‌کردن مقدمات تاسیس دانشکده صنعت نفت در بندرعباس خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در نشست با محمد چهار دولی رئیس دانشگاه صنعت نفت و مدیران این دانشگاه ، اظهار داشت : استان هرمزگان در حال حاضر قطب پالایشی کشور است و با احتساب پروژه‌هایی که آغاز شده است حدود دو میلیون ظرفیت پالایشی در آینده خواهد داشت.

دوستی افزود : در حال حاضر ۹۰۵ هزار بشکه ظرفیت پالایشی جدید در دست احداث داریم و شرق هرمزگان نیز به یکی قطب‌های پالایشی استان تبدیل خواهد شد.

وی عنوان‌ کرد : عمده پتروشیمی‌های استان نیز در غرب هرمزگان تعریف شده است که یکی از پتروشیمی‌های این منطقه در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن اینکه مقدمات احداث پتروشیمی‌هایی در میناب، سیریک و جاسک نیز در حال فراهم شدن است‌.

استاندار هرمزگان با اشاره شناسایی ساختارهای گازی در استان گفت : هرمزگان استانی کاملاً نفتی است از این رو لازم است ظرفیت آموزش عالی صنعت نفت نیز در استان با توجه به اهمیتی که تربیت نیروی انسانی متخصص دارد، ایجاد شود.

مهدی دوستی تصریح‌ کرد : آمادگی کامل داریم مقدمات احداث دانشکده تخصصی صنعت نفت را در هرمزگان و بندرعباس ایجاد کنیم و نهایت همکاری را در این حوزه داشته باشیم.

دوستی خاطرنشان‌ کرد : با طرح مسئله توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حرکت به سمت آموزش‌های مهارت‌محور این مهم در استان در دستور کار قرار گرفت و چندین هنرستان تخصصی از جمله در حوزه نفت در استان تاسیس شد.

وی ابراز داشت : در حال حاضر هنرستان تخصصی پالایش در بندرعباس در حال فعالیت است و در صورتی دانشگاه نفت انتظارات از استان برای تاسیس دانشکده در بندرعباس را مشخص کند به سرعت پیگیری و تامین خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان‌ کرد : ما علاقه‌مند هستیم که بخش دریایی دانشگاه‌های مطرح کشوری را به هرمزگان منتقل کنیم و پیشنهاد این امر را به وزیر علوم داده‌ایم که در حال جمع‌بندی موضوع هستند.

محمد چهار دولی رئیس دانشگاه صنعت نفت ، نیز در این نشست با بیان اینکه تاسیس دانشکده نفت نیاز به مجوز شورای عالی گسترش و تصویب هیات‌امنای دانشگاه دارد ، گفت : مباحث مربوط به مجوز را در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد اما انتظار مساعدت‌های ویژه از مجموعه مدیریتی استان نیز داریم.

وی افزود : تاسیس دانشکده نفت می‌تواند به تکمیل زنجیره و اکوسیستم صنعت نفت در استان کمک کند از این رو آمادگی داریم با در نظر گرفتن محلی برای تدریس، پذیرش دانشجو در استان را آغاز کنیم تا احداث ساختمان اصلی دانشکده آغاز شود.

پایان خبر /