نشست ملی میز تخصصی میگو ایران به میزبانی سازمان صمت هرمزگان برگزار شد.

به گزارش صبح دریا نیوز ، باحضور رئیس سازمان صمت هرمزگان، مدیرکل شیلات هرمزگان، مدیر کل دامپزشکی استان ، مدیرکل دفتر امور میگوی و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران ، نماینده شیلات ایران ، مدیر عامل اتحادیه تولید وتجارت کشور، مشاور اتاق بازرگانی در حوزه آبزیان و شیلات ، رئیس اتحادیه آبزی پروری ، مدیر کل صمت استان بوشهر ، مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان، مدیرکل استان خوزستان، مدیرکل صمت استان گلستان و از جمعی ازبهره برداران و فعالان حوزه میگوی استان و کشور در سالن سازمان صمت هرمزگان برای سومین سال برگزار شد.

رئیس سازمان صمت هرمزگان در این نشست با بیان اینکه میز ملی میگو ایران برای سومین سال متوالی به میزبانی سازمان  صمت هرمزگان برگزار می شود ، هدف از تشکیل این میز را شناسایی و رفع چالش های پیش روی صادرات این حوزه دانست.

خلیل قاسمی، با اشاره به اینکه استان های بوشهر ، سیستان و بلوچستان، خوزستان و گلستان در این نشست شرکت کردند ، افزود : آنچه در این صنعت حائز اهمیت و توجه بیشتری است عمده تولید در بخش صادرات است .

قاسمی از دیگر چالش ها به رسیدن به اعداد صادراتی و ارزآوری در برنامه قبلی توسعه ، توجه به زیرساخت های مورد نیاز این صنعت ، نوسازی و بهسازی این صنعت ، بیماری و .. اشاره کرد.

وی ، ادامه داد : متخصصان این حوزه برای برنامه‌ریزی سال آتی در این نشست حضور دارند تا چالش ها را احصا و آنهایی که در سطح استان قابلیت تصمیم گیری دارد با حضور مسئولان استانی و آنهایی که در سطح ملی باید منعکس ، منتقل و جمع بندی شود.

رئیس سازمان صمت هرمزگان، با بیان اینکه در حوزه صادرات در صنعت میگوی پرورشی برخی از کشورها محدودیت هایی ایجاد کردند ، عنوان کرد: جهت تسهیلگری بیشتر جهت صادرات تولیدات میگوی پرورشی برنامه ریزی هایی در حال انجام است.

قاسمی ، پیشنهاد داد : جهت مبارزه و رفع تحریم ها و محدودیت هایی که این صنعت دارد صنعت میگو مانند سایر صنایع و محصولات وارد بورس شود تا در حوزه تسویه ارزی و مباحثی که تمام تولید کنندگان به خصوص در حوزه میگو با آن روبه‌رو هستند دستاوردهایی به نفع فعالان اقتصادی و تولید کنندگان داشته باشد .

گفتنی است ، افراد حاضر در این نشست و همچنین به صورت وبینار به ارائه موضاعات و مشکلات صنعت پرورش میگو پرداختند .

خبرنگار: جمیله دبیری نیا

پایان خبر/