مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت علی‌رغم افزایش بیش از 83 درصدی هزینه‌های تمام‌ شده تولید و کاهش نسبی قیمت‌ها در بازار داخلی و صادراتی در ابتدای سال جاری ، شرکت فولاد هرمزگان فصل بهار را با ثبت رشد 48 درصدی سود خالص پشت سر گذاشت و توانست به میزان 17 هزار و 939 میلیارد ریال ، بیشترین سود خالص سه‌ماهه خود را محقق کند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عطاالله معروفخانی با اشاره به روند تصاعدی کسب درآمد فولاد هرمزگان طی یکی دو سال اخیر ، بیان کرد : شرکت فولاد هرمزگان با الگوبرداری از سازمان‌های موفق در بازه زمانی یادشده توانسته با کسب ۱۰ هزار و ۱۱۶ میلیارد تومان، میزان درآمد حاصل از فروش خود را طی چهار ماه نخست امسال بیش از ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد.

وی افزود : در سال ۱۴۰۲ استراتژی حفظ و ارتقای بازار داخلی و صادراتی را در پیش گرفتیم. علی‌رغم مشکلات ناشی از رکود بازار و کاهش قیمت‌ها به‌ویژه در بازار داخلی و صادراتی، مجموع فروش داخلی و صادراتی شرکت فولاد هرمزگان در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۲ با رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش به ۵۱۵ هزار و ۹۷۲ تن رسیده است. به این ترتیب فولاد هرمزگان توانست بازارهای داخلی و صادراتی خود را به‌خوبی حفظ و حضور خود را میان رقبا تداوم بخشد.

رشد ۷۰ درصدی درآمد فروش داخلی

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد : در حوزه درآمد نیز فولاد هرمزگان در چهار ماه نخست امسال توانست ۵ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان درآمد از فروش محصول خود در بازار داخلی به دست آورد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین این شرکت تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۲ موفق شد چهار هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان درآمد صادراتی داشته باشد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۳ درصدی خبر می‌دهد. مجموع فروش فولاد هرمزگان در بازارهای داخلی و صادراتی طی چهار ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ درآمد ۱۰ هزار و ۱۱۶ میلیارد تومانی را نشان می‌دهد که این میزان در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

معروفخانی با اشاره به اینکه موفقیت‌های به‌دست‌آمده در حوزه فروش شرکت فولاد هرمزگان نیز همواره با اتخاذ راهبردها و تصمیمات به‌موقع در حوزه مدیریت و با همت و تلاش کارکنان متعهد و دلسوز شرکت به دست آمده است، اظهار داشت: همدلی و مشارکت ایجادشده در فولاد هرمزگان مسیر بهبود و رشد در همه عرصه‌های تولید، تعمیرات، ستاد و پشتیبانی را تسهیل نموده است که شایسته قدردانی است.

سودآوری تاریخی فولاد هرمزگان با وجود افزایش شدید بهای تمام‌شده تولید

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به استراتژی تداوم سودآوری شرکت اشاره کرد و گفت: سال جاری از سوی مقام معظم رهبری «مهار تورم، رشد تولید» نام گرفت و بر همین اساس افزایش تولید و تداوم سودآوری را استراتژی فعالیت خود قرار دادیم و توانستیم بهار را با بهترین عملکرد فعالیت خود در حوزه کسب درآمد و سودآوری پشت سر بگذاریم.

معروفخانی با تأکید بر افزایش شدید هزینه‌های تولید در سال جاری، تصریح کرد: بهای تمام‌شده تولید در فولاد هرمزگان طی بهار امسال به ۵۹ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد. در همین خصوص هزینه‌های اداری، فروش و عمومی این شرکت نیز با رشد ۱۲۵ درصدی، مالیات بر درآمد با رشد ۲۰۹ درصدی و هزینه‌های مالی نیز با رشد ۲۰۱ درصدی در مقایسه با بهار سال گذشته مواجه شده‌اند.

وی ادامه داد : علی‌رغم این افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها، فولاد هرمزگان عملکرد موفقی در فروش و درآمدزایی و به‌تبع آن سودآوری داشته و با ثبت درآمد ۸۶ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال در بهار، سود خالصی معادل ۱۷ هزار و ۹۳۹ میلیارد ریال را محقق کرده که این میزان سودآوری در بهار در تاریخ فعالیت این شرکت بی‌سابقه است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان اذعان کرد : اگرچه این شرکت نیز همانند سایر فولادسازان کشور با مشکلاتی نظیر قطعی برق و گاز و در نتیجه کاهش تولید در اواخر بهار و تابستان مواجه شده است؛ اما با تدابیر اتخاذشده و برنامه‌ریزی‌های خوبی که به ثبت رکوردهای تولید در سه‌ماهه نخست سال جاری منجر شد، محدودیت‌های یادشده نتوانست باعث کاهش سودآوری این شرکت شود که این موضوع نشان از همت والای مدیران شرکت و تحقق استراتژی‌های کلان سازمانی و هلدینگ مبارکه دارد.

معروفخانی در پایان گفت : از حمایت‌های فولاد مبارکه به‌عنوان شرکت مادر که همواره در زمینه‌های مختلف یاور شرکت بوده است قدردانی نموده و امیدواریم تا پایان سال جاری با همدلی و هماهنگی بیشتر بتوانیم بیش‌ازپیش در شرکت فولاد هرمزگان به شعار «ما می‌توانیم» جامه عمل بپوشانیم و با ثبت رکوردهای جدید در تولید، فروش و سودآوری، عملکردی درخشان در تاریخ شرکت بر جای گذاریم.

پایان خبر /