با حضور مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش ،  مدیرکل محیط زیست هرمزگان و معاون اداره کل ورزش و جوانان استان آئین گرامیداشت روز مربی و تجلیل از ورزشکاران استان در خانه محیط زیست شرکت فولاد کاوه کیش برگزار شد.

*در حوزه محیط زیست به دنبال انقلاب هستیم

 

به گزارش صبح دریا نیوز ، مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در آئین افتتاح خانه محیط زیست  این شرکت با بیان اینکه رویکرد ما در این حوزه تحول بوده است و به دنبال تحولی بزرگ و اساسی در حوزه HSE هستیم ، عنوان کرد : جان انسان ها ارزشمند است و در این راستا در این حوزه به دنبال بهبود نیستیم بلکه می خواهیم در زمینه محیط زیست انقلابی رقم بزنیم .

سید عباس حسینی با اشاره به اینکه  شرکت فولاد کاوه جنوب کیش یکی از شرکت های منظم تولیدی کشور و چهارمین فولاد بزرگ در کشور است،  افزود : در چند حوزه تلاش کردیم تا توسعه مضاعف شکل گیرد بُعد اول بُعد اقتصادی و تولید  است در سالی که مقام معظم رهبری تأکید بر تولید داشته اند علیرغم محدودیت هایی که داشتیم در شش ماهه اول سال ۵ بار رکورد تولید را شکستیم و امروز علیرغم همه مشکلات در بخش تولید جلوتر از سال گذشته هستیم و این را مرهون تلاش های همکاران خود می دانم .

حسینی ، ادامه داد : برای ما  انجام هر چه بهتر و صحیح تر مسئولیت های اجتماعی مهم است و اینکه چه در اطراف مکان و شرکتی که فعالیت می کنیم روی می دهد و شهروندان آن چه نقشی  در ایفای بهتر مسئولیت اجتماعی  دارند .

وی ، با بیان اینکه این شرکت ، اکسیژن تمام بیمارستان های استان را به صورت کامل تامین می کند،  خاطرنشان کرد : در بیمارستان امام سجاد شهرستان سیریک یک اتاق عمل را تجهیز کرده ایم و آماده بهره برداری است و همچنین تجهیز یک اتاق عمل در بیمارستان امام علی رودان در حال انجام است .

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش ، از دیگر اقدامات این شرکت به آبرسانی به ۲ روستای محروم قشم در استان اشاره کرد .

حسینی ، تصریح کرد : در زمینه محیط زیست به دنبال احیا و ترویج فرهنگ محیط زیست در مجموعه تحت مدیریت خود هستم تا همه افراد خود را در قبال این امر حیاتی مسئول بدانند .

این مسئول ، از کاشته شدن  یکصد هزار اصله درخت حرا در منطقه گچین و بوستانو به زودی خبر داد و گفت : دوره انقلاب تحول زیست محیطی که سه ساله تعریف شده است چشم انداز ما را تغییر داد و به دنبال تولید فولاد سبز به عنوان یکی از اهداف بزرگ شرکت هستیم .

*شکنندگی زیست محیطی را باید جدی بگیریم

 

در ادامه این مراسم مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان ضمن گرامیداشت روز مربی ، محیط زیست و مسئولیت اجتماعی  ، گفت :  از لحاظ وسعت هرمزگان جزء ۸  استان بزرگ کشور و از نظر منابع زیستی نیز جزء استان های برتر کشور است .

حبیب مسیحی تازیانی ، افزود :  هرمزگان با دارا بودن اکوسیستم آبی که دریا  است  و اکوسیستم خشکی با  ۷۲ هزار کیلومتر مربع دارای تنوع های زیستی فراوان است. حسب وسعت اکوسیستمی و وسعت کانون محیط زیستی بالغ بر ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع بعد از استان سیستان و بلوچستان دومین استان با پهنه زیستی هستیم.

مسیحی تازیانی ، بیان داشت : نوزده منطقه تحت مدیریت محیط زیست استان است  که با جانفشانی همین افراد محیط ‌بان که ۴ شهید و بیش از ۱۰ جانباز در عرصه امنیت زیست محیطی  برای استان هرمزگان بوده است و نباید این فداکاری ها وایثار را فراموش کرد .

وی ، اذعان داشت : ما در  کشور بالغ بر ۶ درصد نیروهای ‌مان نسبت به جمعیت موجود شهید شده اند که این عدد بسیار بالا نشان از ایثار و تلاش بی وقفه این افراد در مقابل  متجاوزان  و  کسانی است که می خواهند میراثی که به ما به ارث رسیده است  را تخریب کنند در حوزه طبیعی گونه های شاخصی را در خشکی و دریا داریم که وظیفه حفاظت از آنها بر عهده همه است تا آیندگان نیز بتوانند شاهد حضور آنها باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان، عنوان کرد : به خود می بالیم  که از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب  اسلامی و به برکت جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی و علی الخصوص  اصل ۵۰ تهیه و تدوین شد  که بر حفظ محیط زیست و نگهداری آن برای نسل های آینده تاکید شده است و همچنین در دین اسلام بر اهمیت این مسئله  تاکید شده است.

این مسئول ، با بیان اینکه توسعه روزافزون محیط زیست در استان هرمزگان را پیگیر هستیم و برنامه ریزی ویژه‌ای داریم، عنوان کرد : استقرار صنایع در شهر بندرعباس و افتخار آفرینی آنها در ابعاد بین‌المللی و ملی مایه افتخار است و این امر می طلبد صنایع نگاه ویژه تری به مبحث محیط زیست داشته باشند البته از اقدامات قبلی در زمینه انجام مسئولیت های اجتماعی قدردانی می کنیم .

به گفته وی ، در آینده ‌ای نزدیک بزرگترین استان صنعتی کشور خواهیم شد و از طرفی شکنندگی زیست محیطی را باید جدی بگیریم تا آسیبی به اکوسیستم طبیعی نرسد.

گفتنی است ، در پایان این مراسم  به مناسبت روز مربی ، محیط زیست و مسئولیت اجتماعی با حضور مدیرعامل شرکت فولاد کاره کیش ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و معاون ورزش و جوانان استان از مربیان و ورزشکاران استان  تجلیل شد.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /