رئیس سازمان صمت هرمزگان در نشست با مسئولان دانشگاه های هرمزگان درجمع خبرنگاران  که به میزبانی سازمان صمت استان در سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد ، گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی ناشی از آن افزون بر ۳۰ شناورسازی در هرمزگان فعال بوده که یکی از موضوع‌های مهم آن‌ها تأمین مالی برای سازندگان و خریداران است.

به گزارش صبح دریا نیوز ، خلیل قاسمی ادامه داد: روش‌های مختلفی در حوزه تأمین مالی مطرح بوده که به صندوق توسعه صنایع دریایی پیشنهاد شد مانند سایر واحدهای تولیدی بتوان این تأمین مالی را برای تولید کنندگان صنایع دریایی داشت و زمان و کیفیت که مد نظر خریداران است در محصول‌های تولیدی داخلی مد نظر قرار گیرد.

قاسمی اضافه کرد: دومین مساله سیاست‌های وزارت صمت برای شرکت‌های دانش بنیان است که بتوان بخشی از تولیدها را از طریق شرکت های دانش بنیان تأمین کرد.

گفتنی است ، رئیس صندوق توسعه صنایع دریایی در مدت حضور ۳ روزه خود از دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و مجتمع کشتی سازی و صنایع دریایی فراساحل ایران ( ایزوایکو) بازدید خواهد داشت و با مسئولان صنایع دریایی در این استان گفت و گو می‌کند.

براساس ماده ۳ اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی صندوق توسعه صنایع دریایی که در تاریخ ۱۸ بهمن سال ۱۳۸۸ به تصویب رسیده، مرکز اصلی صندوق بندرعباس و حوزه عملیات آن سراسر کشور است، هیات‌مدیره می‌تواند با تصویب مجمع عمومی و رعایت قوانین و مقررات مربوط نسبت به‌ایجاد و یا انحلال شعب و نمایندگی‌ها در سایر نقاط کشور اقدام کند.

اما این صندوق با وجود تصریح و تاکید اساسنامه، مقر خود را در تهران قرار داده است.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /