اولین جلسه کارگروه امنیت و حفاظت از زیر ساخت های شهری کمیته پدافند غیر عامل شهرداری بندرعباس به ریاست شهرام شهیدی مدیر حراست شهرداری بندرعباس و سایر اعضاء کارگروه در دفتر جلسات شهرداری بندرعباس تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، شهرام‌ شهیدی ضمن تشکر از حضور اعضاء کارگروه بیان کرد : بنیان و اساس هر شهر و کشور را زیرساخت ها‌ و نقاط حساس آن تشکیل می دهد.و توجه و اهمیت دادن به زیرساخت های شهری در حوزه پدافند غیر عامل از پایه های اصلی و مهم درپیشگیری و آمادگی قبل از وقوع هر بحران و همچنین خدمات به شهروندان می باشد.

شهیدی با اشاره به اهداف این کارگروه گفت : هدف از برگزاری کارگروه امنیت و حفاظت از زیر ساخت های شهرداری کمیته پدافند غیر عامل شهرداری بندرعباس تعیین و شناسایی زیرساخت های مهم و حساس در حوزه کاری مربوطه ، آماده سازی و آمادگی قبل از بحران ، شناسایی تهدیدات قبل از وقوع حوادث اضطراری و احتمالی،مشارکت در طراحی و اجرای طرح های مانوری، کاهش آسیب پذیری ها و خدمات رسانی به شهروندان است.

وی بیان کرد : آمادگی قبل از هر بحرانی منوط به حفاظت از زیر ساخت های شهری است و یکی از موارد مهم‌ کارگروه امنیت و حفاظت از زیر ساخت های شهرداری در حوزه پدافند غیر عامل با توجه به دستورالعمل سازمان پدافند غیر عامل کشور طراحی و اجرای طرح های برقراری امنیت و نظم در مجموعه شهرداری وشناسایی زیر ساخت های مهم و حیاتی توسط حوزه مربوطه می باشد.

مدیر حراست شهرداری بندرعباس گفت : با برآورد اعلام و شناسایی مراکز ثقل و تهدید آمیز زیر ساخت ها در حوزه شهرداری می توان پیش بینی و پیشگیری های لازم را جهت هرگونه آسیب پذیری و اختلال پرداخت.

پایان خبر /